گازرسانی به نیروگاهها زمستان افزایش می یابد

با برنامه ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید گاز در سال جاری، پیش بینی می شود حجم گازرسانی به نیروگاهها کشور زمستان به میانگین 50 میلیون متر مکعب در روز برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز (دوشنبه ٧ مهر ماه) در سومین دوره آموزشی ویژه خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به خبرنگار شانا گفت: حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، 7.7 میلیارد متر مکعب افزایش داشته و تحقق از مصرف بیش از 7 میلیارد لیتر سوخت مایع نیروگاهی به ارزش 3.5 میلیارد دلار جلوگیری کرده است.

حمیدرضا عراقی با اشاره به این که سال گذشته 200 میلیون متر مکعب کمبود گاز در کشور وجود داشت، افزود: برای جبران این میزان کمبود گاز، ابتدا محدودیت هایی را برای نیروگاه ها و صنایع ایجاد کردیم اما به نظر می رسد امسال شرایط تولید گاز بهتر از سال گذشته باشد و بتوانیم بطور میانگین حجم گازرسانی به نیروگاهها را به 50 میلیون متر مکعب گاز در زمستان برسانیم.

به گفته وی، در زمستان سال گذشته تحویل گاز به نیروگاههای کشور با محدودیت 35 میلیون متر مکعبی مواجه شد و به صورت میانگین روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاهها تحویل شد.

وی با تاکید بر مصرف بهینه گاز به خصوص در فصل سرد سال گفت: برای جلوگیری از کمبود گاز، مصرف گاز را باید بهینه کنیم.

عراقی با بیان این که اولویت گازرسانی در مقام نخست به بخش خانگی و پس از آن صنایع است، گفت: نیروگاه ها و سیمان اولویتهای بعدی شرکت ملی گاز برای گازرسانی در فصل سرد سال است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: با تحقق افزایش ظرفیت تولید گاز در بخش بالادستی( 80 تا 100 میلیون متر مکعب)، پیش بینی شده است گازرسانی به نیروگاهها امسال به ٤٢ میلیارد متر مکعب افزایش یابد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ٦ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داشت. شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته، ٣٦ میلیارد متر مکعب گاز را به نیروگاهها تحویل داده است.

تربتی تاکید کرده بود: شرکت ملی گاز ایران با همکاری شرکت ملی نفت به صورت خاص پروژه هایی را که باعث افزایش برداشت گاز از پارس جنوبی می شود  پیگیری می کند تا این پروژه های اولویت دار به بهره برداری برسد.

کد خبر 225838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =