ایران پلاست باید به دنبال جذب بازدیدکنندگان خارجی بیشتری باشد

مدیر صادرات شرکت ایتالیایی بائوزانو گفت: نمایشگاه بین المللی ایران پلاست باید برای تقویت جایگاه و اعتبار جهانی خود در مسیر جذب بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خارجی بیشتری گام بردارد.

آلفئو بوناتو در نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به خبرنگار شانا گفت: شرکت بائوزانو از سال 1946 میلادی در زمینه ساخت دستگاه های اکستروژن برای تولید لوله و محصولات پلیمری فعالیت می کند، از دهه 80 میلادی تاکنون کالاهای ما به آمریکا صادر می شود، محصولات این شرکت موارد استفاده زیادی دارد.

وی با بیان این که سابقه حضور این شرکت ایتالیایی در ایران و عرضه محصولات به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتباط ما  با مشتریانمان قطع شد اما از سال 1989 میلادی دوباره روابطمان را از سر گرفتیم.

مدیر صادرات شرکت بائوزانو ادامه داد: این شرکت در ایران نمایندگی انحصاری ندارد، البته یکی از مشتریان قدیمی، تنها نماینده ماست، ما هم اکنون منتظریم که شرایط بهتر شود تا بتوانیم با مشتریان ایرانی تعامل تجاری داشته باشیم و امیدواریم که نسل جوان بتواند این روابط را افزایش دهد. 

بوناتو درباره نمایشگاه ایران پلاست گفت: من از سال 1998 میلادی سالهاست که در انواع نمایشگاه های صنعتی شرکت کرده ام، معرفی محصولات شرکت بائوزانو برای نخستین بار در بازار ایران بوسیله من انجام شد و ما همواره از حضور در این نمایشگاه استقبال کرده ایم.

وی افزود: چنانچه بخواهم صادق باشم، شرایط برگزاری تا حدود زیادی شبیه نمایشگاههای اروپاییست، البته نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، جذب بازدید کننده خارجی است من در این نمایشگاه منتظر بازدیدکنندگان خارجی بودم اما تعداد آنها اندک بود، در حالی که انتظار می رفت حداقل از کشورهای همسایه بازدید کننده و شرکت کننده بیشتری می آمد.

مدیر صادرات شرکت بائوزانو گفت: برای مثال من در نمایشگاه مشابه ای در استانبول شرکت کردم که بسیاری از بازدید کندگان از خارج از ترکیه آمده بودند اما در این جا بیشتر بازدید کنندگان ایرانی هستند، هر چند که ما از مشتریان ایرانی استقبال می کنیم اما حضور بازدیدکنندگان خارجی به افزایش شهرت و اعتبار این نمایشگاه کمک می کند.

بوناتو گفت: نمایشگاه استانبول و دوبی به بزرگی ایران پلاست نیستند اما از دید کنندگان خارجی بیشتری دارد است، حدود 50 درصد از بازدید کنندگان ترک یا اماراتی نیستند که همین می تواند سبب رشد بیشتر کشور شود.

وی تصریح کرد: معتقدم در صنعت پلاستیک هر اندازه نمایشگاه های بین المللی برگزار و کالاهای با کیفیت تری ارائه شود، این صنعت رشد خواهد کرد، انتظار من این است که که محصولاتی با کیفیت جهانی در ایران پلاست ارائه شود، شرکت ما به عنوان یک تولید کننده به دنبال فروش محصولات خود است و هر چه رقابت بیشتر باشد برای من هم بهتر خواهد بود

وی با متصور شدن آینده ای روشنی برای صنعت پلاستیک در ایران، گفت: به نظر من ایران پلاست برای این که بتواند به شرکت کنندگان خارجی خدمات بهتری ارائه دهد باید از میزان بروکراسی های اداری و مشکلات گمرکی تا شرکت کنندگان بتواند بدون مشکل تجهیزات خود را برای نمایش بیاورند و خارج کنند.

کد خبر 225885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =