تولید حدود یک میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت انرژی در نیروگاه مسجد سلیمان

یک میلیون و 896 هزار و 87 مگاوات ساعت انرژی در نیمه نخست امسال در نیروگاه سد مسجدسلیمان تولید شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشدی 4 درصدی دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان مطلب بالا گفت: سهم این نیروگاه از تولید انرژی در این مدت 21.31 درصد مجموع تولید نیروگاههای برق آبی کشور است.

سید حمید صالحی افزود: سد و نیروگاه 2 هزار مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد 250 مگاواتی است و نقش موثری در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ، فرکانس و پایداری شبکه برق کشور بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه مسجدسلیمان طبق برنامه از ابتدای مهر امسال آغاز و شرایط لازم برای انجام تعمیرات موفق توسط مجموعه همکاران تولید و تعمیرات فراهم شده است.

هم اکنون 36 واحد نیروگاهی در 6 نیروگاه کارون سه، کرخه، دز، گتوند علیا، شهید عباسپور و مسجدسلیمان در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد که مجموع توان تولید این نیروگاهها 7 هزار مگاوات است.

در نیروگاههای برق آبی و حرارتی و گازی استان خوزستان سالانه بطور متوسط افزون بر 25 هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌شود که سهم نیروگاههای برق آبی از این میزان 45 درصد و نیروگاههای حرارتی 55 درصد است.

 

کد خبر 226038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =