دستگاه حفاری 65 فتح در میدان آزادگان جنوبی مستقر شد

مدیرعملیات حفاری خشکی یک در شرکت ملی حفاری ایران از استقرار دستگاه حفاری 65 فتح در میدان مشترک آزادگان جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا، سعید اکبری ایران، با بیان این‌که هم اکنون دستگاههای حفاری 26، 27، 32، 33، 81 و 89 فتح در میدان آزادگان جنوبی مشغول حفاری هستند، گفت: دستگاه حفاری 65 فتح که پیش از این در میدان آزادگان شمالی فعال بود، هفتمین دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران است که در این میدان مستقر شده است.

وی با بیان این که  دستگاه 65 فتح درمجموع  22 حلقه چاه  در میدان آزادگان شمالی حفر کرده است، گفت: از این تعداد حفاری 9 حلقه چاه به متراژ 34 هزار و 503 متر با 82 روز جلوافتادگی از برنامه انجام داده است.

اکبری با اشاره به این که  پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی با استفاده از ناوگان ملی حفاری به صورت EPDS انجام می‌شود، افزود: در این پروژه تمامی مراحل اجرایی پروژه از جمله طراحی، مدیریت، اجرا، تامین کالا و مواد و ارائه تمامی سرویسهای خدمات فنی حفاری از جمله سیمانکاری، اسیدکاری، جداره‌گیری، چاه پیمایی، تکمیل چاه، تجهیزات سرچاهی، نمودارگیری درون چاهی و سطحی وعملیات مشبک کاری از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام می شود. 

مدیرعملیات حفاری خشکی یک با تاکید بر توجه جدی شرکت ملی حفاری ایران به رعایت الزامات زیست محیطی، گفت: تمام دستگاههای حفاری فعال در میدان مشترک آزادگان جنوبی به سیستم پیشرفته مدیریت پسماند به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی مجهز هستند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، اکبری افزود: پیش از این نیز با هماهنگی مدیریت مناطق نفتخیز جنوب و به منظور شتاب بخشی به روند توسعه میدانهای مشترک، 2 دکل شرکت ملی حفاری ایران (83 و 86 فتح) به میدان آزادگان جنوبی انتقال داده شد که در مجموع هم اکنون 9 دستگاه در این میدان فعال است.

دستگاههای حفاری 83 و 86 فتح پیش از این در محدوده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان متقاضی حفاری، مشغول ارائه خدمات بودند که بدلیل اهمیت توسعه میدانهای مشترک مبنی بر دستور وزیر نفت، به میدان آزادگان جنوبی انتقال داده شدند.

 

کد خبر 226057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =