شاخص بورس ۲۳ واحد دیگر افت کرد

امروز و در جریان معامله‌های آخرین روز هفته، شاخص بورس تهران ۲۳ واحد افت را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار شانا، آخرین روز معاملاتی هفته با افت شاخص به پایان رسید و خبری از قد کشیدن شاخص نبود و در این مسیر سهامداران همچنان نگران به انتظار روزهای آتی نشسته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در پایان دادوستدهای امروز بازار سهام، با معامله 1373 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 186 میلیارد تومان در 46 هزار نوبت معاملاتی، شاخص بورس 23 واحد افت کرد و در ارتفاع 71 هزار و 640 واحد متوقف شد.

امروز در حالی که شاخص بورس با تأثیر منفی شرکتهای پتروشیمی 23 واحد منفی شد، اما ارزش معاملات با داد و ستد یک میلیارد و 372 میلیون سهم از مرز 186 میلیارد تومان فراتر رفت.

آخرین روز معاملاتی این هفته بورس اوراق بهادار تهران با فشار عرضه در نمادهای پتروشیمی همراه بود که به این ترتیب شاخص کل با افت 23 واحدی به رقم 71 هزار و  640 واحد رسید.

در بازار امروز پتروشیمی خارک، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات، بانک صادرات، همراه اول، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، توسعه صنایع بهشهر، نفت بهران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فناوران، صنایع شیمیایی فارس و پتروشیمی شیراز تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

این گزارش می‌افزاید: در مجموع تمام شاخصهای منتخب به غیر از شاخص بازار دوم در وضعیت قرمز بودند.

در فرابورس هم شاخص با افت دو واحدی در آخرین روز معاملاتی هفته به رقم 826 واحد رسید که گروه پتروشیمی ایرانیان، پتروشیمی مارون، ذو‌آهن اصفهان، نفت پاسارگاد و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تأثیر منفی را داشتند.


کد خبر 226058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =