۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
  • کد خبر: 226076
برندگان مناقصه نفت و گاز الجزایر اعلام شدند

الجزایر برای نخستین بار پس از سال 2011 میلادی روز سه شنبه مناقصه نفتی خود را برگزار و تعدادی از میدانهای نفت و گاز خود را واگذار کرد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شرکتهای شل و استات اویل برنده نخستین مناقصه نفت و گاز الجزایر در دو سال گذشته شده و هر یک بلوکهای نفتی را از آن خود کردند.

شرکتهای خارجی در حالی با علاقه مندی زیاد در مناقصه نفت و گاز الجزایر که دیروز (سه شنبه، 8 مهرماه) برگزار شد، شرکت کردند که هفته گذشته یک گردشگر فرانسوی در این کشور به قتل رسید.

سخنگوی شرکت شل با ارسال نامه ای اعلام کرد که کنسرسیومی متشکل از شرکتهای شل، سوناتراک الجزایر و رپسول اسپانیا برنده مجوز اکتشاف نفت در الجزایر شده اند.

شرکت استات اویل نروژ نیز، دیروز در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که برنده میدان نفتی دیگری با مشارکت سوناتراک و شل شده است.

یک منبع آگاه در آژانس ملی توسعه منابع هیدروکربن لیبی که بر جریان برگزاری مناقصه نظارت می کرد، گفت که تنها چهار میدان از مجموع 31 میدان مورد مناقصه واگذار شد.

مناقصه دیروز، نخستین مناقصه نفت و گاز الجزایر در دو سال گذشته بود. این مناقصه پس از این برگزار شد که با الحاق ماده ای به قانون اساسی لیبی، اجازه اکتشاف نفت در ذخایر بسیار سخت نفت و گاز صادر شد.

با وجود این، الجزایر در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز خود در سالهای اخیر مشکلات جدی داشته است.

 

کد خبر 226076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =