صرفه جویی 100 میلیارد تومانی با انجام تعمیرات اساسی در نفت و گاز غرب

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به عنوان تنها تولیدکننده گاز در غرب و شمال غرب کشور، با انجام تعمیرات اساسی، برای افزایش تولید گاز به منظور تامین سوخت زمستانی کشور آماده شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در جلسه بازنگری ساختار سازمانی این شرکت گفت: شرکت نفت و گاز غرب، تنها تولید کننده گاز در غرب و شمال غرب کشور محسوب می شود و کوچکترین خلل در تولیدات این شرکت بویژه در حوزه گاز می تواند این مناطق را که جز مناطق سردسیر کشور هستند، با مشکلات جدی در فصل سرما مواجه کند.

صفرعلی رئیسی افزود: طی دو سال اخیر نیز با توجه به سرمای شدید هوا و با وجود مشکلات بسیار، هیچ قطعی گازی در غرب کشور اتفاق نیفتاده است.  

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی واحدهای مختلف این شرکت در سال جاری، از صرفه اقتصادی 100 میلیارد تومانی حاصل از این تعمیرات خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعمیرات انجام شده، تامین گاز در فصل سرد امسال نیز با مشکلی مواجه نشود.

تولید بیش از 60 درصد از نفت تولیدی نفت و گاز غرب از میدانهای مشترک

بر اساس اعلام شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، مدیرعامل این شرکت به میدانهای مشترک این کشور با عراق اشاره کرد و گفت: بیش از 60 تا 65 درصد تولید نفت این شرکت از این میدانها انجام می شود.

رئیسی با اشاره به منطقه عملیاتی نفت شهر به عنوان یکی از نخستین میدانهای کشف شده در کشور، ادامه داد: از این رو، بهره برداری از این میدانها و حفظ و ارتقا توان تولیدی آن نیازمند دانش خاصی است و جذب و نگهداشت نیروی انسانی نیز در این مناطق باید در اولویت نخست مدیران قرار گیرد.

وی تصریح کرد:هر شرکت و یا سازمانی بر اساس زمان و با توجه به نیاز شرکت، نیاز به ارتقای پایه های سازمانی و غنی سازی و بازنگری ساختار سازمانی مشاغل دارد و با بلوغ شرکت، نیاز به نیروی جدید و ارتقای پایه های قبلی بوجود می آید.

رئیسی با بیان این که با وجود گستردگی و افزایش حجم کارهای شرکت، ساختار آن از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: متاسفانه به لحاظ غنی شدن سمتها و ارتقا پایه سمتها نسبت به سایر شرکتها وضع مناسبی نداریم و کمترین عواقب این امر نیز ضعف در جذب نیروهای متخصص و حفظ و نگهداشت نیروهای با تجربه است که باید در این زمینه، اقدامهای لازم انجام شود.


کد خبر 227139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =