70 درصد معاملات از بستر آنلاین انجام می‌شود

یکی از اهداف مهم سند راهبردی بورس یکپارچه سازی سامانه مدیریتی و عملیاتی بازار سرمایه است.

به گزارش شانا، علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس با بیان نقش بورس الکترونیکی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: در بازار سرمایه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از ضرورتهاست و بدون وجود زیرساختهای الکترونیکی، نمی‌توان شاهد توسعه بازار سرمایه کشور بود.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته سعی سازمان بورس برای توسعه تالارهای فیزیکی بوده اما هم‌اکنون بازار سرمایه در حوزه IT تلاش داشته تا محدودیتهای زمانی و مکانی را از بین برده و رابطه‌ها را کاملا الکترونیکی کند و در این بین تلاش برای توسعه فضای الکترونیکی از اهمیت بالایی برای سازمان بورس برخوردار است.

رئیس سازمان بورس افزود: سندی راهبردی در سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است که هدف اصلی آن یکپارچه‌سازی سامانه مدیریتی و عملیاتی بازار سرمایه است که چشم انداز آن، امکان اطلاع رسانی و توسعه فناوری اطلاعات و نظارت اثربخش از طریق کانالهای معتبر و متنوع IT است.

وی در خصوص پیاده‌سازی ابزارهایIT در بازار سرمایه تصریح کرد: معاملات در بازار سرمایه از سالیان دور به روش الکترونیکی انجام می‌شود و امکان جدیدی که در سالهای اخیر به آن افزوده شده، امکان معاملات آنلاین است که مشتریان به کمک این امکان جدید، از هر نقطه دنیا و از هر بستری کاملا می‌توانند معاملات را بدون نیاز به مراجعه به کارگزار انجام دهند.

صالح آبادی گفت: از سال 1389 با راه‌اندازی معاملات برخط، تعداد معامله‌کنندگان برخط بالغ بر 614 هزار نفر شده‌اند و به طور میانگین 70 درصد از تعداد دفعات معاملات از بستر آنلاین صورت می‌گیرد و در واقع 20 درصد از ارزش کل بازار سرمایه از این طریق صورت می‌پذیرد.

کد خبر 227167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =