صادرات بیش از 222 هزار تن محصول در پتروشیمی شازند

شرکت پتروشیمی شازند در شش ماه نخست سال بیش از 222 هزار تن محصول به ارزش 240 میلیون دلار صادر کرده که این میزان 63 درصد از کل فروش این شرکت را شامل می شود.

به گزارش شانا، آیین بزرگداشت روز ملی صادرات روز گذشته دوشنبه (27 مهرماه) با معرفی و تجلیل از 50 صادرکننده نمونه در سالن اجلاس سران برگزار شد، در این آیین، شرکت پتروشیمی شازند به دلیل عملکرد خوب خود در امر صادرات محصولات پتروشیمی به عنوان صادر کننده نمونه سال 93 انتخاب شد.

در این آیین که دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، چیت چیان وزیر نیرو، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و جمع کثیری از مقامات دولتی و فعالان اقتصادی حضور داشتند، از صادرکنندگانی که بر اساس سه معیار اساسی ارزش افزوده بالا، صادرات کالاهای‌ های‌تک و صادرات خدمات فنی- مهندسی نمره قبولی سازمان توسعه تجارت را گرفته اند، تجلیل شد و به عنوان صادر کننده نمونه معرفی شدند.

این سه معیار، در راستای سیاستهای سازمان توسعه تجارت برای گسترش صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و جلوگیری از خام‌فروشی اتخاذ شده است.

برپایه این گزارش شرکت پتروشیمی شازند (اراک) یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی و همچنین از مهمترین طرحهای زیر بنایی کشور است که در سال ۱۳۶۳ به تصویب رسید و فاز نخست آن در سال ۱۳۷۲ مورد بهره برداری قرار گرفت.

از جمله اهداف احداث این مجتمع به موارد زیر اشاره شده‌است:

    احداث مجتمع پتروشیمی به منظور فعالیت در برخی رشته‌های پتروشیمی و شیمیایی و صنایع وابسته به آن
    تهیه و تولید انواع مواد و فراورده‌های پتروشیمی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، بوتادین، پلی بوتادین، اسید استیک، وینیل استات، اتیلن اکساید و اتیلن گلیکولها، ۲-اتیل‌هگزانول و بوتانلها، اتانول‌آمینها

کد خبر 227230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =