30 درصد اکتشافهای نفتی جهان در صحراهای نیجریه بوده است

تازه ترین گزارشهای آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که حجم بزرگی از کشفهای نفتی دنیا در پنج سال گذشته در صحراهای آفریقا بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بیزنس ریکوردر پاکستان، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش ویژه چشم انداز انرژی جهان اعلام کرد که نزدیک به 30 درصد مجموع اکتشافهای نفت و گاز جهان در پنج سال گذشته، در صحرای های نیجریه بوده است.

گزارش چشم انداز آژانس بین المللی انرژی می افزاید که نیجریه غنی ترین منبع صنعت نفت منطقه است اما قوانین نامشخص، فعالیتهای نظامی و سرقت نفت خام در این منطقه مانع از سرمایه گذاری و تولید نفت می شود.

آنگولا با استفاده از شرایط موجود در تلاش است تا تولید نفت خود را افزایش داده و به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت قاره آفریقا، جای نیجریه را تا سال 2020 میلادی بگیرد.

در این گزارش آمده است تعدادی از کشورهای کوچکتر تولیدکننده نفت مانند سودان جنوبی، نیجر، غنا، اوگاندا و کنیا شاهد افزایش تولید نفت خود خواهند بود اما تولید نفت بیشتر آنها به جز نیجریه تا سال 2020 میلادی کاهش خواهد یافت.

توسعه و به روز رسانی ظرفیتهای پالایشی در منطقه آفریقا به این معنی است که بیشتر نفت مورد نیاز آفریقا به شکل داخلی فرآوری می شود.

بر اساس این گزارش، تولید نفت آفریقا تا سال 2020 میلادی به روزانه 6 میلیون بشکه می رسد اما پس از آن و تا سال 2040 میلادی به پنج میلیون و 300 هزار بشکه کاهش می یابد.

در همین حال، تقاضای محصولات نفت این قاره در این مدت دو برابر شده و به روزانه چهار میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. این روند افزایشی در برخی از کشورهای دارای یارانه بیشتر خواهد بود.

کد خبر 227248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =