بسترهای جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم می شود

مدیر عامل سازمان مطنقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: به این ترتیب، بسترهای جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم می شود.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی در جریان بازدید اعضای شورای اطلاع رسانی دولت از منطقه ویژه پارس که امروز (سه شنبه، 29 مهرماه) انجام شد، با بیان این که طبق اعلام مقامات ارشد وزارت نفت، تا پایان سال جاری یکصد میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد گفت: تکمیل فازهای قدیمی پارس جنوبی (12، 15 و 16 ، 17 و 18) از اولویتهای وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

بر پایه گزارش پایگاه اطلاع رسانی  منطقه ویژه پارس، وی با بیان این که سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی را بر عهده دارد، افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیر گذار کشور است و نقش مهمی در اقتصاد کشور به خصوص در بخش انرژی و چرخه ارزش افزوده از محل فروش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی ایفا می کند.

یوسفی با بیان این که تمرکز اصلی وزارت نفت بر راه اندازی فازهای دارای اولویت نخست در این منطقه است، گفت: بر اساس برنامه های در دست اجرا و با ورود بخشی از گاز فازهای 12 و 17 و 18 تا پایان سال، انشااله حدود یکصد میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در مقایسه با سال گذشته افزوده خواهد شد .

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: بر اساس استاندارد 25 میلیون متر مکعب گاز برای هر فاز ،29 پالایشگاه گازی و حدود 30 مجتمع پتروشیمی بزرگ و کوچک در این منطقه پیش بینی شده است که این حجم تراکم صنعتی درکشور بی نظیر است .

وی از شناسنامه دار کردن پروژه های قابل سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: نبود شناسنامه برای پروژه های های سرمایه گذاری از دلایل عمده کمبود جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مطنقه بوده است که در گام نخست سعی کرده ایم تمامی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه را شناسنامه دار کنیم.

یوسفی طرح فراگیر پالایشی سیراف را از مهمترین اقدامات وزارت نفت در دوران جدید برای جذب سرمایه بخش خصوصی در منطقه خواند و گفت: این طرح در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل، هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبانی و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا خواهد شد که همزمان چندین مزیت را برای منطقه به ارمغان می آورد.

بازدید مسئولان از مناطق عملیاتی ادامه می یابد

اکبر نعمت الهی مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز در جریان این بازدید گفت: یکی از برنامه های وزارت نفت بازدید مسئولان از مناطق عملیاتی  است تا از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت پروژه ها قرار گیرند که این امر در آینده نیز دنبال خواهد شد تا مردم و مسئولان از پیشرفت طرح ها به طور کامل آگاهی یابند.

گفتنی است بازدید از فاز های 17 و 18 ، 4 و 5 ، مجتمع بندری پارس، پتروشیمی نوری و فاز های در دست اجرای پارس دو کنگان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه اعضای شورای اطلاع رسانی دولت به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شمار می رود.

اعضای شورای اطلاع رسانی دولت صبح امروز سه شنبه (29 مهرماه) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت های طرح های توسعه ای پارس جنوبی قرار گرفتند.

کد خبر 227269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =