تحولات بازار نفت در موسسه مطالعات انرژی بررسی می شود

چهل و هشتمین جلسه کارشناسی بررسی تحولات بازارهای نفت و گاز جهان در حالی برگزار می شود که قیمت نفت به پایین سطح رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، در چهل و هشتمین جلسه کارشناسی قرار است تحولات بازارهای نفت خام و فرآوردههای نفتی و گاز جهان‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬،  مسائل اقتصاد جهانی،  تحولات سیاسی مربوط به بازارهای جهانی انرژی، شرایط کنونی و چشم انداز تولید نفت از منابع غیرمتعارف امریکا بررسی شود.

انتظار از این جلسه که قرار است یکشنبه (4 آبانماه) در موسسه مطالعات انرژی برگزار شود این است که دلایل اصلی کاهش قیمت نفت و راهکاری لازم برای جلوگیری از آن ارائه شود.

به گزارش شانا، قیمت جهانی نفت از ماه ژوئن امسال (خرداد- تیر) بیش از ٢٥ درصد افت کرد که دلیل آن بازارهای مشوش نفتی در سراسر دنیا و چشم انداز ضعیف اقتصادی اروپا و چین عنوان می شود. هفته گذشته نفت برنت با قیمتی کمتر از ٨٣ دلار برای هر بشکه معامله شد که کمترین مقدار آن از سال ٢٠١٠ میلادی به حساب می آید، در همین حال، تحلیلگران انرژی پیش بینی ها از رشد تقاضا نفت در سال آتی میلادی را نیز کاهش داده اند.

همچنین، هنوز مشخص نیست که آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دومین نشست عادی سالانه خود تصمیم به کاهش سقف تولید نفت خواهد گرفت یا خیر.

 

کد خبر 227292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =