تعمیرات بخشی از خط لوله سراسری اول انجام شد

تعمیرات 89 کیلومتر از خط 42 اینچ سراسری اول با هدف پایداری انتقال گاز در فصل سرما به اتمام رسید.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این تعمیرات در محدوده کیلومتر 25 تا 114، شامل بررسی، ترمیم و تعویض لوله در 31 نقطه انجام شد و هم اکنون این خط آمادگی لازم برای فشار پذیری مطلوب را در پیک مصرف دارد.

عبدالحسین کوتکی افزود: این عملیات با هماهنگی ستاد شرکت انتقال گاز ایران، دیسپچینگ ملی گاز ایران، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد روی خط لوله اول سراسری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در ابتدا با خاکبرداری محلهای مورد نظر و بررسی توسط واحدهای بازرسی فنی و خط لوله، آغاز و در ادامه با توجه به دستور تعمیراتی ارائه شده، تعمیرات روی خط توسط پرسنل این منطقه انجام شد.

به گفته مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، با توجه به مسیر این خط لوله و جاده دسترسی آن (که هم اکنون محور ارتباطی شهرستانهای دهدشت و چرام به شهر سرفاریاب و روستاهای اطراف است) فراهم است.

وی ادامه داد: در ابتدا پرسنل عملیات خط لوله منطقه با ایجاد جاده دسترسی و کنارگذر در زمینهای بسیار سخت و سنگلاخی و خاکبرداری راه ارتباطی برای تردد وسائل نقلیه مردم ساکن را هموار کردند و سپس نسبت به تعمیرات و پوشش خط در نقاط مورد نظر اقدام شد.

کوتکی تاکید کرد: از مجموع 31 نقطه مورد نظر، 9 نقطه آن مشتمل بر انجام اصلاحات موردی غیر از نصب غلاف و یا تعویض لوله بود و از مجموع 22 نقطه باقیمانده به تعداد 21 غلاف مشتمل بر 17 عدد غلاف نوعA  و 4 عدد غلاف نوع B بود که پس از ساخت و تهیه آنها در نهایت دقت، اجرا و به اتمام رسید.

به گفته وی، 5 نقطه خط لوله مورد تعمیر نیز با توجه به شرایط حاد خوردگی که در تقاطع و همجواری با جاده بود پس از اخذ نظر بازرسی فنی به طول 53 متر و 14 سرجوش تعویض شد که پس از انجام رادیوگرافی، همه سرجوشها مورد تایید بازرسی فنی قرار گرفت و بیش از 5 هزار و 200 مترمکعب روی خط در نقاط تعمیراتی، عملیات خاکبرداری صورت پذیرفت.

وی یادآور شد: این عملیات با همکاری واحدهای خط لوله، ارسال گاز، بازرسی فنی، HSE، حراست، کالا، منابع انسانی و ... یک هفته زودتر از زمان تعیین شده به اتمام رسیده است.

به گزارش شانا، این عملیات با حضور مستمر و شبانه روزی واحدهای HSE و بازرسی فنی در شرایط کاملا ایمن انجام شد و خط لوله سراسری در 9 نقطه با جاده تلاقی داشته که بدین منظور برای سهولت در تردد وسایل نقلیه عبوری مسیر کنارگذری بطول تقریبی بیش از 1200 متر در زمینهای سنگلاخی و سخت ایجاد شد که در نوع خود کم نظیر بوده است.

کد خبر 227307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =