ثبت پیشرفت 85 درصدی طرح توسعه میدان آزادگان شمالی

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی با اشاره به پیشرفت 85 درصدی این طرح گفت: به این ترتیب طبیعی است که کار مشاوران و پیمانکاران شاغل در طرح خاتمه می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، کرامت بهبهانی در پی برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اخراج کارکنان طرح آزادگان شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت و تجمع معترضان در مقابل سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: این افراد از کارکنان شرکتهای مشاور طرف قرارداد با شرکت متن بوده اند و این شرکت هیچگونه رابطه استخدامی مستقیم و یا تعهد استخدامی نسبت به این افراد نداشته است.

وی با بیان این که شرکت متن هیچ تعهد استخدامی نسبت به کارکنان شرکتهای مشاور طرف قرارداد که کار آنها در پروژه خاتمه یافته ندارد، ادامه داد: شرکت متن به طور معمول برای بکارگیری افراد متخصص مورد نیاز در بخشهای مختلف پرو‍‍‍ژه ها از طریق شرکتهای مهندسان مشاور اقدام می کند و هیچ گونه ارتباط مستقیم استخدامی با پرسنل مشاور ندارد.

بهبهانی یادآور شد: طرح توسعه میدان آزادگان شمالی، حدود 85 درصد پیشرفت داشته است و به این ترتیب، طبیعی است که کار مشاوران و پیمانکاران شاغل در این طرح خاتمه می یابد.  

 برگزاری دهمین جلسه مدیریت مشترک طرح توسعه آزادگان شمالی

بر پایه این گزارش، دهمین جلسه مدیریت مشترک طرح توسعه میدان آزادگان شمالی با حضور اعضای "JMC" کارفرما (شرکت مهندسی و توسعه نفت) و پیمانکار طرح برگزار شد.

این جلسه در یک روز کاری کامل و در سه جلسه متوالی برگزار شد و به بررسی مواردی همچون میزان پیشرفت طرح و بحث و گفتگو پیرامون تخصیص بودجه سال 2015 میلادی، بررسی میزان تحقق بودجه 2014 هزینه شده توسط پیمانکار، کنترل همخوانی برنامه جبرانی و کنترل نمودار سازمانی پیمانکار و به روز کردن آن با توجه به وضعیت پیشرفت پروژه اختصاص یافت.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی در پایان جلسه گفت: این جلسه یکی از موفقیت آمیزترین جلسه های مدیریت مشترک طرح آزادگان شمالی بود که تمام موضوعهای دستور جلسه به طور کامل مطرح و تصمیمات نهایی اخذ شد.

پیش از این نیز مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی در گفتگو با شانا اعلام کرده بود: در بخش منابع داخلی، لرزه نگاری سه بعدی، مطالعات زیست محیطی، ‌مین روبی، احداث کلاسترها و جاده های دسترسی پایان یافته است و حفاری تمام 58 حلقه چاه این میدان مشترک در سال جاری پایان می یابد.

میدان آزادگان شمالی در حدود 120 کیلومتری غرب اهواز و درحاشیه مرز ایران و عراق واقع شده است و براساس برنامه، با تحقق فاز اول توسعه این میدان مشترک، بالغ بر 75 هزار بشکه در روز به تولید نفت کشور افزوده می شود.

کد خبر 227331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =