تدوام تولید نفت لیبی با وجود تقابل دوت مرکزی با مخالفان

دولت مرکزی لیبی و دولت مخالفان لیبی با وجود نزاع بر سر کنترل قدرت، تلاش خود را برای ادامه تولید نفت لیبی در بازارهای بین المللی به کار بسته اند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، دولتهای رقیب در لیبی، هر دو در تلاش هستند که جریان نفت این کشور شمال آفریقایی متوقف نشود و این موضع به اوپک برای کاهش سقف تولید نفت خود فشار می آورد.

تولید نفت لیبی در حالی افزایش یافت که گسترش خشونتها و مناقشه های سیاسی این کشور را با دو دولت رقیب روبرو کرد: دولت عبدالله الطینی که در جوامع بین الملل شناخته می شود و دولت اسلامگرای عمر الحسی. با وجود این، هر دو دولت تلاش می کنند تا تولید نفت کشور در میان جنگ گروههای مسلح برای ابراز وجود، ادامه یابد.

اول هانسن، تحلیلگر ساکسو بنک، می گوید: لیبی توانسته تولید نفت خود را حفظ کند حتی با وجود این که دولت مشخصی بر سر کار نیست و گروههای شبه نظامی همه جا هستند، شبیه معجزه است که آنها توانستند تولید را به جایی برسانند که پیش از این رسانده بودند.

لیبی که دارای بزرگترین ذخایر نفتی قاره آفریقاست، هم اکنون روزانه 800 هزار بشکه نفت تولید می کند که در مقایسه با تولید ماه آوریل امسال که تولید 215 هزار بشکه در روز بود، رشد زیادی داشته است.

در همین حال، توافق با گروههای مسلح که پایانه های نفتی لیبی را محاصره کرده بودند سبب افزایش تولید نفت این کشور شد، با وجود اینکه درگیری میان مخالفان و موافقان دولت در شهرهای غیر نفتی لیبی و همچنین در نزدیکی طرابلس، پایتخت این کشور، ادامه دارد.

میسوین ماهش، تحلیلگر بارکلیز، گفت: هر قطره نفت بیشتر در لیبی، عرضه نفت در بازارهای جهانی را که هم اکنون بسیار بیشتر از تقاضاست را باز هم بیشتر می کند، پیش بینی تولید اوپک در سه ماه پایانی سال 29 میلیون و 800 هزار بشکه است در حالی که این سازمان ماه گذشته 30 میلیون و 66 هزار بشکه نفت تولید کرد، مازاد نفت هم اکنون در بازار زیاد است و موجب بر هم خوردن توازن می شود.

 

کد خبر 227344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =