رشد اقتصادی کشور امسال مثبت خواهد بود

رئیس جمهوری با بیان این که امسال رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود گفت:نگاه دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق به نتیجه مذاکرات نیست و دولت خارج از مذاکرات دنبال برنامه‌ریزی برای خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور است.

به گزارش شانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان زنجان در نشست خبری، در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج احتمالی مذاکرات هسته‌ای و تمهیدات دولت برای مقابله با رکود درصورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات گفت: نگاه دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور اصلاً به نتیجه مذاکرات نیست و دولت خارج از مذاکرات دنبال برنامه‌ریزی برای خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور بوده و امروز در شرایطی که هنوز در تحریم هستیم، با اقدامات انجام شده از رکود خارج شده و در مسیر رونق قرار گرفته‌‌ایم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و همه محاسبات ما این است که امسال رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود، در حالی که حدود ۹ فصل با رکود مواجه بودیم، کار بسیار مهم و پیچیده‌ای در عرصه اقتصادی انجام داده‌ایم.

روحانی اضافه کرد: البته منکر این موضوع نیستیم که برای توسعه اقتصادی نیازمند وجود روابط بهتر با دنیا هستیم، لذا امروز خارج از مسأله هسته‌ای با برخی از کشورهای بزرگ دنیا به دنبال طراحی‌های جدید در زمینه اقتصادی هستیم.

رئیس جمهوری با تأکید بر این که دولت همه توان خود را برای این که مذاکرات به نتیجه برسد انجام داده و به این کار ادامه خواهد داد، اظهارکرد: برای توافق دائم قدمهای خوبی برداشته شده است اما کمتر از انتظار ما است. البته رسیدن به توافق در یک مسأله بسیار مهم آن هم نه با یک کشور بلکه با ۶ کشور بزرگ کار ساده ای نیست اما تجربه اولیه ما نشان می‌دهد که می‌توانیم به توافق برسیم.

روحانی افزود: اگر چه زمان باقی مانده زیاد نیست، اما امکان توافق نهایی در زمان حدود ۳۰ روزه وجود دارد زیرا در بسیاری از مسائل کلی این مسأله به نقطه نظرات مشترک رسیده‌ایم ولی برخی مسائل جزئی وجود دارد که البته آنها هم مهم هستند و در حال مذاکره در این رابطه هستیم.

رئیس جمهوری با تأکید بر این که در موضوع هسته‌ای دیگر شرایط به گذشته برنخواهد گشت و دنیا هم آن را نمی‌خواهد، تصریح کرد: در مذاکراتی که با سران کشورهای مهم دنیا داشتم هیچ‌کس مخصوصاً اروپایی‌ها تمایلی ندارند که شرایط به گذشته بازگردد.

روحانی یادآور شد: امروز منطق مقام معظم رهبری، دولت و ملت به گونه‌ای است که افکار عمومی دنیا را قانع خواهد کرد که ما دنبال مذاکره و رسیدن به توافق هستیم و با این شرایط، عده‌ای که می‌خواهند این توافق به نتیجه نرسد، به راحتی نمی‌توانند این کار را ادامه دهند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: در مهلت باقی مانده یا به نتیجه می‌رسیم و یا شاید راه‌حل‌های دیگری مد نظر قرار گیرد، البته شرایط منطقه و جهان به زیاده‌خواهان اجازه نخواهد داد که مسیر دیگری را در پیش بگیرند.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت محورهای جدیدی غیر از کشاورزی و معدن را برای تحرک و رونق استان زنجان مد نظر قرار دارد، اظهارکرد: امیدهای زیادی به اکتشاف معادن جدید در استان وجود دارد که آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد و در کنار آن گردشگری استان نیز ظرفیتهای زیادی دارد که می‌تواند در آن سرمایه‌گذاریهای زیادی صورت گیرد، ضمن این که در زمینه پتروشیمی و صنعت آی‌تی و الکترونیک نیز تلاش مضاعفی در استان صورت خواهد گرفت.
رئیس جمهوری گفت: در زمینه گردشگری و تکمیل زیرساختهای آن باید اقدامات زیادی انجام شود و در این راستا بخش خصوصی و سازمانهای مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.
کد خبر 227375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =