اجرای طرح انتقال آب به  زمینهای سیستان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح انتقال آب به زمینهای بلندآب در منطقه سیستان با هدف تامین آب زمینهای کشاورزی آغاز شد.

به‌ گزارش شانا، به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به زمینهای بلندآب، احمد عاقبت‌بخیر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این طرح دارای یک کانال ذوزنقه‎‌ای به‌ طول 14 کیلومتر با عرض دو متر در کف و ارتفاع لاینینگ 7/1 متر است.

وی افزود: به‌دلیل عبور این طرح از مسیر حرکت شنهای روان، 2/2 کیلومتر از این کانال به‌صورت سرپوشیده اجرا می‌شود.

 عاقبت بخیر برخورداری از ایستگاه پمپاژ را از دیگر ویژگیهای این طرح عنوان و اظهارکرد: در این ایستگاه پمپاژ، پنج دستگاه پمپ نصب خواهد شد که چهار دستگاه در حال کار و یکی به‌صورت آماده به‌کار خواهد بود و آب را تا ارتفاع سه متر پمپاژ خواهد کرد.

به‌گفته وی، در طول 14 کیلومتر کانال، 12 مکان برای خروجی آب درنظر گرفته شده است که کشاورزان منطقه قادر خواهند بود آب موجود را به‌صورت ثقلی و بدون استفاده از پمپ وارد زمین کشاورزی کنند.

در این آئین، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از مدیران و دست‌اندرکاران این طرح، گفت: دولت توجه جدی به موضوع آب دارد و این توجه در عا‌لی‌ترین سطح در کشور صورت می‌گیرد.

علی اوسط‌ هاشمی افزود: طرحی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، می‌تواند آثار مثبت و خوبی داشته باشد و آرامش را به صاحبان مزارع که نقش مولد را در منطقه دارند، ارزانی دارد.

کد خبر 227377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =