بازدید چهارمین وزیر برق عراق از کارخانه های گروه مپنا

وزیر برق عراق به منظور آشنایی با توانمندیهای کشورمان در زمینه ساخت نیروگاه، از کارخانه های گروه مپنا بازدید کرد.

به گزارش  شانا به نقل از وزارت نیرو، وزیر برق عراق به منظور آشنایی با توانمندیهای کشورمان در زمینه ساخت نیروگاه، از کارخانه های گروه مپنا بازدید کرد. 

در این بازدید که عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا و شماری از مدیران ارشد این شرکت حضور داشتند، 'قاسم محمد فهداوی' وزیر جدید برق عراق از نزدیک با توانمندیهای فنی و مهندسی کشورمان در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی آشنا شد.

وزیر برق عراق از چهار کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس)، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) و شرکت مهندسی ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) بازدید کرد.

در جریان این بازدید، در مورد محورهای همکاری گروه مپنا و بخش برق عراق و نیز راههای گسترش این همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل گروه مپنا ضمن قدردانی از حضور وزیر برق عراق که برای نخستین بار از کارخانه های گروه مپنا بازدید کرد، گفت: این افتخاری بزرگ برای گروه مپنا محسوب می شود که با حضور شما، تاکنون این گروه میزبان چهار وزیر برق عراق در کارخانه های خود بوده است.

علی آبادی افزود: گروه مپنا آمادگی دارد تا هرگونه آموزش مورد نیاز در صنعت نیروگاهی را در اختیار عراق قرار دهد و یا در زمینه تولید و مونتاژ توربین، تبدیل نیروگاههای سیکل ساده به سیکل ترکیبی و یا ساخت انواع بویلر صنعتی تا 400 مگاوات آمادگی کامل برای همکاری داریم.

وی ادامه داد: در ایران دانشگاهی در زمینه صنعت نیروگاه و نیروگاه سازی وجود دارد که دانشجویان غیر بومی را هم پذیرش می کند و ما از دانشجویان کشور شما برای ثبت نام در این دانشگاه و آموزش آنان استقبال خواهیم کرد.

وزیر برق عراق نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران و بازدید از کارخانه های گروه مپنا، گفت: امکانات و فناوریهای موجود در این شرکت ستودنی است و امیدوار هستیم بتوانیم همکاریهای موثری را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

کد خبر 227379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =