5 هزار مگاوات برق از منابع تجدیدپذیر تولید خواهد شد

تولید برق کشور توسط انرژیهای نو تا پنج سال آینده در صورت سرمایه گذاری، بیش از 5 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

یوسف آرمودلی، مدیر عامل سازمان انرژیهای نو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهارکرد: سازمان انرژیهای نو در زمینه گسترش استفاده از روشهای پاک تامین انرژی،  برنامه های کلان و جامعی را در دست اقدام دارد که در صورت تامین مالی و سرمایه گذاری، می تواند ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهد.

وی افزود: ایران هدف گذاری تولید 5000 مگاواتی از منابع تجدیدپذیر را تا 5 سال آتی در دستور کار خود قرار داده است و این در حالی است که هم اکنون نزدیک به 10 هزار مگاوات از نیروگاههای آبی بزرگ در حال بهره برداری است.

آرمودلی با بیان این که دولت یازدهم عزم خود را برای استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر جزم کرده است ادامه داد: در کشور ما مدیریت انرژی به سمتی حرکت می کند که بتواند قدرت اقتصادی خود را پیدا کند، به همین دلیل باید با عزم ملی به سوی استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپدیر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاریهای جدید و حمایت از سرمایه گذاران نیز از اولویتهای وزارت نیرو در مسیر استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر است.

آرمودلی درباره ارائه تسهیلات برای ترغیب بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در انرژیهای نو و تجدیدپذیر گفت: با شروع بکار دولت یازدهم، رویکردهای حمایتی از بخش خصوصی به منظور توسعه انرژیهای تجدیدپذیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد:خوشبختانه با قیمت تضمینی خوبی که دولت برای خرید انرژی تجدیدپذیر تعیین کرده، بالای ١٠هزار مگاوات متقاضی سرمایه گذاری در کشور برای این بخش وجود دارد.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو افزود: عمده این تقاضاها در مورد نیروگاههای بادی و خورشیدی است، که این نشان می‌دهد که منابع و تقاضا برای سرمایه گذاری وجود دارد و از سوی دیگر زیرساختهای صنعتی نیز در کشور برای تولید فراهم است.


کد خبر 227386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =