90 درصد نفت کوره زمستانی نیروگاه شهید مفتح همدان تامین شد

90 درصد ذخیره سازی سوخت مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح همدان تامین و به این نیروگاه ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان با بیان این که سوخت مایع مصرفی این نیروگاه نفت کوره است، به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در این بخش، نفت کوره مصرفی نیروگاه شهید مفتح تامین و ارسال شده است.

صادق فریدی مصرف روزانه نفت کوره نیروگاه شهید مفتح همدان را دو میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: این میزان در زمان اوج مصرف در روزهای سرد سال به چهار میلیون لیتر در روز نیز افزایش می یابد.

وی گازطبیعی را حامل انرژی دیگری برای نیروگاه شهید مفتح خواند و گفت: ذخیره سازی نفت کوره این اطمینان را می دهد تا در صورت افزایش مصرف گاز بتوان از آن بعنوان سوخت جایگزین استفاده کرد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان همچنین از تامین و ارسال نفت سفید به مناطق سخت گذر و کوهستانی استان همدان برای ذخیره سازی در این مناطق خبر داد.

فریدی با تاکید بر سردسیر بودن این منطقه و ضرورت تامین بموقع فرآورده های نفتی بویژه در مناطق کوهستانی، گفت: ارسال نفت سفید با هدف ذخیره سازی و بهره گیری از آن در فصل سرد سال از شهریورماه امسال آغاز شده است.

وی با بیان این که نفت سفید یکی از اساسی ترین نیازهای مناطق کوهستانی است، اظهار کرد: نخستین محموله اعتباری نفت ارسالی به مناطق سخت گذر استان همدان با حجم 30 هزار لیتر بصورت اعتباری در اختیار فروشندگیهای این حامل انرژی در مناطق یاد شده قرار گرفته و توزیع شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، تصریح کرد: در صورت نیاز ارسال دوباره نفت سفید به مناطق سخت گذر، محموله های دیگری برای توزیع در اختیار فروشندگیهای این مناطق قرار خواهد گرفت.

کد خبر 227416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =