نقشه راه جدید استانداردسازی کارایی انرژی امریکا تدوین شد

نقشه راه جدیدی برای استانداردسازی کارایی انرژی در امریکا تدوین شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بخش خبرهای کارایی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در زمینه این نقشه راه توضیح می دهد: این نقشه راه شامل 125 توصیه برای پیشرفت استانداردسازی کارایی انرژی در اماکن احداث شده است.

بر اساس اعلام وزارت انرژی امریکا، ساختمانها 70 درصد کل برق این کشور را مصرف می کنند و 40 درصد قبضهای انرژی با هزینه 400 میلیارد دلار در سال به ساختمانها مربوط می شود؛ اگر 20 درصد از این انرژی اتلاف شود، 80 میلیارد دلار پتانسیل صرفه جویی در سال وجود دارد.

بر پایه این گزارش، بیشتر کدها، استانداردها و ممیزیهای انطباق، فرصتهای بارزی را برای صرفه جویی انرژی و هزینه فراهم می کنند و این نقشه راه، تعداد زیادی از این فرصتها را شناسایی کرده و به جزئیات توصیه ها می پردازد.

الزام کاهش 30 تا 35 درصدی مصرف انرژی در اتحادیه اروپا   

از سوی دیگر، پیش نویسی که برای مرور کارایی انرژی اتحادیه اروپا تهیه شده است بر این نکته تصریح دارد که برای حفظ کاهش انتشار کربن در اروپا، کاهش 30 درصدی مصرف انرژی تا سال 2030 لازم است و اگر اتحادیه اروپا می خواهد از مزایای امنیت انرژی، شغل و رشد بهره مند شود،  این رقم باید تا 35 درصد افزایش یابد.

این هدف می تواند برای کشورهای عضو حداقل تا سال 2017 غیرالزامی باشد و می تواند فقط مبتنی بر کاهش مطلق مصرف انرژی اولیه به میزان هزار و 312 میلیون تن معادل بشکه نفت برای حصول 35 درصد صرفه جویی در انرژی و هزار و 218 میلیون تن معادل بشکه نفت برای صرفه جویی 30 درصدی در مصرف انرژی باشد.    

کد خبر 227436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =