۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
  • کد خبر: 227462
تعریف 571 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش

571 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش طی 12 سال اخیر تعریف شده که 32 درصد از آنها به بهینه سازی اختصاص دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش وپخش، مدیر پژوهش و فناوری این شرکت گفت: از سال 1381 تاکنون 571 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش تعریف شده که از این تعداد 121 پروژه توسط مدیریت پژوهش و فناوری این شرکت و 450 پروژه توسط شرکتهای تابعه انجام شده است.

علیرضا ابهجیافزود: 9 درصد این پروژه ها به بخش بهبود کیفی و کمی فرآورده ها، 24 درصد به حفاظت محیط زیست، 32 درصد به بهینه سازی، رفع تنگناهای عملیاتی و حفاظت صنعتی، 13 درصد به استفاده از فناوری های جدید و 22 درصد نیز به ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز مربوط می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 1393، 19 پروژه پژوهشی در شرکت ملی پالایش و پخش تعریف شده که انجام 8 پروژه آن به مدیریت پژوهش و فناوری واگذار شده است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال طرحهایی نیز برای داخلی سازی دانشهای فنی مورد نیاز در پالایشگاه ها تعریف شده است، اظهار کرد: از میان آنها می توان به پروژه های بومی سازی دانش فنی ساخت واحدهای کت کراکر و سولفورزدایی اشاره کرد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که این دو پروژه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شده است، ادامه داد: با توجه به این که دانش فنی اولیه طراحی و ساخت این دو واحد در سالهای گذشته توسط این پژوهشگاه کسب شده بود، هم اکنون در مرحله ساخت پایلوت قرار دارد که ساخت پایلوت 2 بشکه در روز برای واحد سولفورزدایی و 0.6 بشکه در روز برای واحد کت کراکر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه ساخت تجهیزات مکانیکال و روتاری نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم.

ابهجی با بیان این که در زمینه ساخت تجهیزات ثابت و مبدلهای حرارتی و انواع تلمبه ها اقداماتی در حال انجام است، تصریح کرد: این در حالی است که در بخش ابزار دقیق و سیستمهای کنترل، نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

کد خبر 227462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =