حفاری و تکمیل 92 حلقه چاه نفت وگاز در هفت ماهه امسال

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفاری و تکمیل 92 حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور به وسیله ناوگان این شرکت در هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مهران مکوندی با اشاره به روند مطلوب عملیات حفاری چاههای نفت و گاز براساس برنامه ریزی انجام شده گفت: در این مدت، 223 هزار متر حفاری در میدانهای نفتی و گازی تحقق یافته است.

وی افزود: ازحفاریهای انجام شده در مدت پیش گفته، 193 هزار و 887 متر در خشکی و 29 هزار و 303 متر در بخش دریایی صورت گرفته است.

مکوندی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی و دیگر بخشهای پشتیبانی و اجرایی  این شرکت، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته، حفاری 12 حلقه چاه  246 روز زودتر از برنامه های پیش بینی شده از سوی شرکتهای متقاضی تکمیل شد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از تعداد چاههای حفاری شده، 65 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، 8 حلقه در محدوده شرکت نفت مناطق مرکزی ، 7 حلقه در محدوده شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در حوزه عملیاتی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن )، 9 حلقه در قالب پروژه ای و 2 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

وی افزود: هم اکنون 18 دستگاه حفاری خشکی و دریایی سنگین و فوق سنگین در راستای شتاب بخشی به حفاری در میدانهای مشترک استقرار یافته و عملیات حفر و تکمیل چاههای این میدانها در حال انجام است.

شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر با به کارگیری 74 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، قم و خراسان رضوی به شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف و پروژه های حفاری دریایی خدمات می رساند.

کد خبر 227478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =