۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر: 227480
عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر کاهش یافت

صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر 2014 کاهش یافت و به افزایش قیمت نفت در واپسین روزهای هفته کاری بازارهای جهانی کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه از سیاستهای نفتی عربستان اعلام کردند که صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر 2014 کاهش و تولید نفت خام آن افزایش یافت.

این منبع اطلاع داد که عربستان در ماه گذشته میلادی روزانه 9 میلیون و 360 هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر کرد که در مقایسه با صادرات ماه اوت  328 هزار بشکه کمتر بود. عربستان بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان است.

این منبع نفتی عربستان که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد که عربستان در ماه سپتامبر روزانه 100 هزار بشکه بیشتر از ماه اوت نفت تولید کرده است.

بازار نفت در ماه جاری میلادی به دنبال تلاش کشورهای صادرکننده نفت برای حفظ سهم بازار و ارائه تخفیفهای زیاد نفتی در میانه سقوط قیمتهای جهانی نفت، وارد بازار بسیار رقابتی شد. در همین حال، عرضه نفت در بازارها همزمان با افزایش تولید نفت آمریکا و روسیه بسیار بالا رفته است.

قیمت نفت برنت در واکنش به خبر کاهش عرضه نفت عربستان، روز پنجشنبه (یکم آبانماه) یک درصد افزایش یافت.

ریچارد ملینسون، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتز، گفت: اگر این کاهش به عمد صورت گرفته بود، انتظار داشتم که تولید نفت هم کاهش یابد در حالی که فقط عرضه نفت افت داشت، این کاهش بیش از آنچه که هست تفسیر شد، من چیزی در این اعداد نمی بینم که نشان دهد تولید نفت یکسویه کم شده باشد.

آنگولا، لیبی و ونزوئلا اعلام کرده اند که اوپک باید برای مقابله با کاهش قیمت نفت، اقدام لازم را انجام دهد. در همین حال،  ونزوئلا درخواست تشکیل جلسه اضطراری اوپک را در ابتدای ماه جاری میلادی ارائه کرده بود.

 

کد خبر 227480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =