طرح پرورش ضربتی مدیران صنعت گاز اجرا می شود

طرح پرورش ضربتی مدیران صنعت گاز تا 5 سال آینده در قالب طرحهای جانشین پروری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، امروز شنبه (سوم آبان ماه) در مراسم افتتاح مرکز ارزیابی و توسعه مدیران این شرکت گفت: تا پایان سال 97، 240 نفر از سمتهای A به بالا که از جمله سمتهای مدیریتی این شرکت بشمار می روند بازنشسته می شوند.

محمود حسینی پژوه افزود: با توجه به افقهای آینده شرکت ملی گاز ایران نیاز است طرحهای جانشین پروری را بصورت گسترده آماده و اجرا کرده و میزان شایستگی بالقوه نامزدهایی که برای تصدی این سمتها مناسب هستند، ارزیابی و سنجش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا از مراکز ارزیابی برای پاسخگویی به این مشکل مدیریتی بعنوان یک تکنیک نوین استفاده می کنند.

وی با بیان این که رویکرد مرکز ارزیابی بین سایر روشها و ابزارهای ارزیابی بهترین شیوه است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد شرکتهای بزرگ دنیا برای شایستگی و انتخاب مدیران از این روش استفاده می کنند.

به گفته مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، در این مراکز بر شایستگیها تمرکز می شود و با تطبیق این الگوها افراد مناسب را شناسایی و پرورش می دهد.

وی تاکید کرد: در این مراکز شایستگیهای مدیریتی، اخلاقی، شخصیتی و...، شناسایی و ارزیابی می شود.

حسینی پژوه یادآور شد: دورنمای پیش بینی شده کشور در صنعت گاز و سندهای بالادستی، آینده ای متفاوت را از آنچه در حال حاضر است متصور شده و ما باید این آینده را با کمک مراکز ارزیابی و توسعه مدیران، اجرایی کنیم.

وی با بیان این که در قرن بیستم، تواناییهای فیزیکی و مهارتهای فنی و استعدادهای عملی کارکنان محور کار بود، گفت: در قرن بیست و یکم، پرورش و بکارگیری قوه تخیل و تصور کارکنان در خلق پدیده های ناشناخته مطرح است؛ به همین دلیل این قرن را قرن مفهومی نیز نامگذاری کرده اند.


کد خبر 227483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =