معامله برق در بورس انرژی افزایش می یابد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: عملکرد بورس انرژی تا پایان سال‌جاری به پنج برابر سال گذشته می‌رسد.

به‌ گزارش شانا هوشنگ فلاحتیان عصر امروز (شنبه) در پنل تخصصی چهاردهمین همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق در محل پژوهشگاه نیرو، اظهار کرد: عملکرد بورس انرژی در شش ماه نخست امسال سه برابر سال گذشته بوده و برنامه‌ریزی شده است این عملکرد تا پایان امسال به پنج برابر برسد.

وی پیگیری سامان‌دهی اقتصاد برق را یکی از موضوع‌های اساسی صنعت برق در یک سال گذشته عنوان کرد.

بر پایه اعلام وزارت نیرو، فلاحتیان درباره سامان‌دهی واگذاری انشعاب‌ها گفت: در 8-7 ماه گذشته صف انشعاب‌ها به کمترین میزان رسیده است و در تعداد قابل‌توجهی از استان‌ها اشتراک برق به‌روز واگذار می‌شود.

فلاحتیان اظهار کرد: شفاف‌سازی قیمت تمام‌شده انرژی برق از موارد مهمی است که برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم به‌زودی سامان یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر لزوم حرکت شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق به سمت بنگاه‌داری، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه باید مانند یک بنگاه اقتصادی بچرخند.

وی همچنین بر لزوم سامان‌دهی واگذاری‌ شرکت‌های تولید و توزیع برق تاکید کرد و گفت: شرکت‌ها باید در قالب یک بازنگری جدی واگذار شوند تا شاهد افزایش بهره‌وری این شرکت‌ها باشیم.

فلاحتیان تصریح کرد: این شرکت‌ها باید ازطریق پیک‌زایی، مدیریت مصرف، کاهش تلفات و آماده‌سازی و بهینه‌سازی شبکه‌ها خود را برای تابستان 94 آماده کنند.

کد خبر 227485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =