طرح جامع فناوری صنعت گاز در سطح وزارت نفت تدوین شد

طرح جامع فناوری صنعت گاز برای نخستین بار در سطح وزارت نفت تدوین شد.

به گزارش شانا، رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران نخستین شرکت در سطح صنعت نفت و یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی کشور بشمار می رود که موفق به تدوین طرح جامع فناوری و طرح جامع کسب و کار شده است.

ناصر صمدی افزود: در این طرحها، نقاط قوت و ضعف و وضعیت گذشته و آینده فناوری در سطح صنعت گاز مشخص شده است.

وی از آی تی، بعنوان علم پیوند دهنده سایر علوم نام برد و خاطرنشان کرد: آی تی، از تمام علوم استفاده می کند تا بتواند اطلاعات را به چرخه درآورد.

به گفته رئیس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، این تکنولوژی محور توانمندسازی و ابزاری است که تغییرات عمیقی ایجاد کرده و در تمام زمینه ها تاثیرگذار است.

صمدی با اشاره به بخشی از وظایف واحد آی تی در سازمان، گفت: انتقال اطلاعات در درون سازمان با استفاده از سیستمهای کاربردی، امنیت اطلاعات، استانداردسازی و سلامت اطلاعات از مهمترین وظایف واحد فناوری اطلاعات در سازمان است.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامهای انجام شده و برنامه های آتی این واحد اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی در ورود به فرآیندها و تکنولوژیهای جدید غیر از مسائلی که در بعد تکنولوژی وجود دارد، فرهنگ سازی مدیریت و کارکنان در این زمینه است.

صمدی با تاکید بر ایجاد تغییر در فرآیندها، اظهار کرد: تکنولوژی یکی از عواملی است که منجر به ایجاد تغییر در فرآیندها خواهد شد و این امر توسعه و شکوفایی سازمان را به همراه دارد.

کد خبر 227524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =