قیمت نفت تاثیری بر اجرای طرحهای زیرساختی مصر نخواهد داشت

سخنگوی رسمی وزارت دارایی مصر، هر گونه تاثیر منفی ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت را بر پروژه های دولتی مصر، نفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری المصری الیوم، ایمن قفاص در یک گفتگوی خبری اعلام کرد: مصر به دلیل این که از کشورهای صادر کننده نفت به شمار نمی رود، از کاهش قیمتها نگران نیست.

القفاص گفت: با توجه به این که ما بخش اندکی از تولید نفت و گاز کشور را صادر می کنیم، در نتیجه افت قیمت جهانی نفت، در بودجه مصر تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این در حالیست که کشورهای امارات و عربستان که از جمله بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان به شمار می روند نیز، مشکلی در این باره ندارند.

معاون بین الملل وزارت دارایی مصر، درباره حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از مصر، ادامه داد: حمایت شورای همکاری خلیج فارس از مصر، برای این کشورها یک انتخاب راهبردی است که به موقعیت، نقش و اهمیت راهبردی این کشور بستگی دارد.   

وی افزود: حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از مصر نشان دهنده موفقیت فرایند دموکراتیک و اصلاحات اقتصادی در این کشور است، به ویژه این که مصر به بازوی اصلی مبارزه با تروریسم، نه تنها در سطح کشورهای عربی بلکه در سطح جهان، تبدیل شده است.

القفاص ضمن تاکید بر این که وزارت دارایی مصر، بودجه سال مالی جاری 2014/2015 را بدون تکیه بر کمک های خارجی، تنظیم کرده است، توضیح داد: طرف مصری در دوره های آینده به جای کمک های خارجی به دنبال سرمایه گذاری است.

مصر، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا و دومین تولید کننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

کد خبر 227526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =