تفاهمنامه خروج 60 هزار خودرو فرسوده هفته آینده اجرایی می شود

تفاهمنامه ستاد سوخت کشور با گروه خودرو سازی سایپا برای خروج 60 هزار خودرو فرسوده، هفته آینده اجرایی می شود.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور صبح امروز (چهارشنبه، 7 آبان) اعلام کرد: با توجه به اهمیت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل و شتاب بخشی به این طرح، بتازگی تفاهمنامه جدیدی با شرکت خودرو ساز سایپا امضا شده است.

سید مجتبی شفیعی تصریح کرد: برپایه این تفاهمنامه، این شرکت 60 هزار خودرو جدید را جایگزین خودروهای فرسوده خواهد کرد.

به گزارش شانا، روز یکشنبه (چهارم آبانماه) ستاد مدیریت سوخت با گروه خودروسازی سایپا تفاهمنامه ای امضا کرد که براساس آن پایان امسال، 60 هزار خودرو بوسیله این گروه خودرو ساز جایگزین خودروهای فرسوده خواهد شد.

در تفاهمنامه یاد شده، اولویت با افرادی است که پیش از این خودروهایشان را اسقاط کرده و تاکنون خودروی جایگزین دریافت نکرده اند.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، پیش بینی می شود با روند کنونی حداقل 30 هزار خودرو تا پایان امسال جایگزین شود.

در تفاهمنامه اخیر ستاد سوخت با گروه خودرو سازی سایپا، چهار تا پنج محصول این گروه خودرو ساز جایگزین انواع محصولات ایکس 100 و ایکس 200 از خانواده پراید، زامیاد و وانت خواهد شد.

بر پایه این تفاهمنامه 50 درصد قیمت خودرو وام با بهره 19.5 درصد و 50 درصد باقیمانده قیمت خودرو نیز بصورت نقدی و اجاره به شرط تملیک است که گروه خودرو سازی سایپا مجری آن خواهد بود.

مبلغ اسقاط خودروها حدود 2.5 برآورد شده که به حساب 50 درصد وجه نقدی متقاضی منظور می شود.

کد خبر 227821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =