هس توسعه پروژه 6 میلیارد دلاری آمریکا را ادامه می دهد

شرکت مستقل نفت هس آمریکا روز سه شنبه (6 آبان ماه) از تدوام توسعه پروژه 6 میلیارد دلاری استامپید آمریکا در خلیج مکزیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هس روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت توسعه طرح 6 میلیارد دلاری استامپید را در خلیج مکزیک در آمریکا دنبال می کند. 

بر اساس این گزارش، این پروژه یکی از بزرگترین سرمایه گذاریها در حوزه انرژی به شمار می آید که در زمان کاهش کنونی قیمت نفت انجام گرفته است.

هس که مجری طرحهای آبهای عمیق است 25 درصد از سهام پروژه استامپید را در اختیار دارد. شرکتهای شورون، استات اویل نروژ و نکسن پترولیوم آفشور نیز هر یک با 25 درصد سهم از دیگر سهامداران این پروژه هستند.

به گفته این شرکت، تولید اولیه از این طرح در سال 2018 میلادی آغاز می شود. تا آن زمان افت موجود در بازار می تواند به خوبی بهبود یابد، موضوعی که سبب شده است قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون با بیش از 20 درصد کاهش به نزدیک 80 دلار در هر بشکه برسد.

بنا بر این گزارش، مجموع نفت قابل بازیافت از ذخایر استامپید 300 تا 350 میلیون بشکه معادل نفت برآورد می شود. این پروژه در 185 کیلومتری جنوب فورچان در ایالت لوئیزیانا قرار دارد. 

ظرفیت ناخالص فرآوری پروژه استامپید در حدود 80 هزار بشکه نفت در روز است.

در مقایسه با این طرح، پروژه عظیم شرکت شورون با نام جک/سن مالو در خلیج مکزیک در آمریکا که در سال 2010 میلادی تصویب شد از ظرفیت فرآوری روزانه 170 هزار بشکه نفت و گاز طبیعی برخوردار است. 

کد خبر 227862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =