افزایش کمتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را بالا برد

تحولات نفتی و پولی آمریکا در معاملات روز چهارشنبه (7 آبان ماه) قیمت نفت را برای دومین روز پی در پی بالا برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه (7 آبان ماه) در بازارهای نیویورک در واکنش به افزایش کمتر از انتظار ذخیره سازی نفت آمریکا برای دومین هفته پیاپی، بالا رفت.

افزایش قیمت نفت در معاملات دیروز در حالی اتفاق افتاد که فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده بود بر اساس گزارش بانک مرکزی این کشور احیای بازارها می تواند نرخ ارز را زودتر از موعد مورد انتظار افزایش دهد.

بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر روز چهارشنبه، 7 آبان ماه یک دلار و 9 سنت افزایش یافت و در سطح 87 دلار و 12 سنت تثبیت شد.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 78 سنت در مقایسه با روز سه شنبه (6 آبان ماه) افزایش یافت و در سطح 82 دلار و 20 سنت تثبیت شد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته گذشته دو میلیون و 100 هزار بشکه افزایش یافت در حالیکه تحلیلگران انتطار داشتند این افزایش برابر با سه میلیون و 400 هزار بشکه باشد.

در همین حال، نفت خام پالایشی 79 هزار بشکه در روز و ذخیره سازی بنزین آمریکا یک میلیون و 200 هزار بشکه در هفته گذشته کاهش یافت. نظرسنجی رویترز نشان می داد که تحلیلگران افت یک میلیون بشکه ای ذخایر بنزین آمریکا را پیش بینی می کردند.

دومینیک کریچلا، کارشناس ارشد موسسه مدیریت انرژی، گفت: فکر می کنم اعداد روند مثبتی را نشان می دهند و بیانگر این هستند که مازاد نفتی بزرگی در هیچ کجا وجود ندارد.

جین مکجیلیان، تحلیلگر موسسه تریدیشن انرژی هم معتقد است: مطمئن نیستم که اطلاعات یک هفته به تنهایی بتواند کف قیمتها را در این بازار تعیین کند تا اینکه نشانه های قدرتمندتری از رشد ضعیف اقتصادی چین و اروپا نشان دهد این موضوع به تقاضای نفت لطمه ای نمی زند.

در همین حال، عبدالله البدری، دبیرکل اوپک روز چهارشنبه (7 آبان ماه) اعلام کرد که این سازمان قیمت مشخصی برای نفت تعیین نکرده است و نیازی برای نگرانی در باره کاهش قیمتهای نفت وجود ندارد.

 

کد خبر 227884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =