ادامه روند کاهشی قیمتهای جهانی نفت خام

افت قیمتهای جهانی نفت خام در آخرین روز از معاملات ماه اکتبر (جمعه 9 آبانماه) سبب شد روند کاهشی قیمت نفت برای چهارمین ماه پیاپی ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات دیروز (جمعه 9 آبان ماه) در حالی کاهش یافت که برای چهارمین ماه پیاپی در سال 2014 به روند کاهش قیمت ادامه می دهد.

بسته تشویقی پولی ژاپن در روز جمعه توانست ارزش دلار را بالا ببرد و بازار متلاطم نفتی را دچار بحران دیگری کند.

از سوی دیگر انتشار گزارشهای ماهانه نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با وجود ادامه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، هیچ تلاشی برای کاهش تولید و عرضه نفت خود نکرده است.

بر اساس برآورد رویترز، تولید نفت اوپک در ماه اکتبر 120 هزار بشکه در روز کاهش یافت، اما همچنان این سازمان 720 هزار بشکه بیشتر از سقف تولید روزانه خود نفت به بازار عرضه می کند.

آخرین بار که بهای شاخصهای نفتی برای چهار ماه پیاپی کاهش یافت، در ژوئیه 2008 بود. در آن زمان، قیمت نفت برنت 6 ماه پیاپی کاهش یافت تا در ماه دسامبر سرانجام متوقف شد در حالی که افت قیمت نفت دبلیو تی آی تا ژانویه 2009 نیز ادامه یافت.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر 2014 در پایان معاملات دیروز (جمعه، 9 آبانماه) با 38 سنت کاهش به 85 دلار و 86 سنت رسید و سقوط 9 درصدی ماه اکتبر را تکمیل کرد.

بهای نفت دبلیو تی آی نیز با 58 سنت افت در پایان معاملات روز جمعه (9 آبانماه) به 80 دلار و 54 سنت رسید تا در ماه اکتبر 11.6 درصد سقوط کرده باشد.

بانک ژاپن، دیروز با افزایش برنامه محرک خود سبب شگفت زدگی بازارها شدو در حالی که افزایش ارزش سهام را در این کشور به دنبال داشت اما سبب افزایش نگرانی ها درباره سلامت اقتصادی این کشور واردکننده نفت شد.

 

کد خبر 227928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =