تدوین MDP فاز دوم میدان آزادگان شمالی در دستور کار قرار گرفت

تدوین طرح جامع توسعه فاز دوم میدان آزادگان شمالی با توجه به بهره برداری از فاز یک این میدان در آینده ای نزدیک، در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر مهندسی نفت شرکت متن گفت: کارشناسان مهندسی نفت این شرکت ضمن مشارکت و کنترل مطالعات تحت الارضی انجام شده توسط پیمانکار طرح توسعه آزادگان شمالی، فعالیت یکپارچه ای برای انجام مطالعات و تهیه طرح جامع توسعه فاز دوم این میدان مشترک نفتی در دست اقدام دارند.

رجبعلی رحمتی تصریح کرد: همچنین با توجه به نزدیک بودن بهره برداری از فاز اول طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، با حضور در کارگاه تخصصی مطالعه مخازن هیدروکربوری میدان، نقطه نظرات سازنده ای برای نهایی سازی مدل کامپیوتری شبیه سازی خصوصیات زمین شناسی (مدل استاتیک) و مدل کامپیوتری شبیه سازی عملکرد دینامیکی مخزن (مدل دینامیک) در زمینه ارتقای کیفیت و تکمیل مطالعات مخازن ارائه شد که با انجام این مطالعات افقهای جدیدی برای توسعه این میدان گشوده شده است.

فاز اول توسعه میدان آزادگان شمالی با هدف تولید روزانه 75 هزار بشکه نفت در دست اقدام است و با احتساب افزوده شدن 75 هزار بشکه دیگر به تولید روزانه این میدان در پایان فاز دوم توسعه، مجموع تولید به 150 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.  

توسعه میدان مشترک یادآوران نیز با هدف تولید ٨٥ هزار بشکه نفت در فاز نخست در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی، این میزان تولید در پایان فاز دوم توسعه به ١٨٠ هزار بشکه افزایش می یابد.    

بکارگیری جمعی از فارغ التحصیلان نخبه در مهندسی نفت متن

رحمتی در باره دیگر فعالیتهای مدیریت مهندسی نفت شرکت متن در سال جاری اظهار کرد: بررسی برنامه آزمایش فشار، تولید و اسیدکاری چاهها برای افزایش تولید در میادین مختلف، ارزیابی و کنترل کیفیت سیمانکاری پشت جداری از طریق نمودارهای کسب شده از چاهها و همچنین کنترل برنامه های تجهیز چاهها به لوله های جداری، آستری، مغزی و سایر تجهیزات تولیدی بخش دیگری از فعالیتهای اخیر این مدیریت به شمار می رود.

وی گفت: همچنین کنترل مدارک مهندسی پایه شامل مبانی طراحی، نقشه های جریان سیالات، فشار و دما، مطالعات حصول اطمینان از جریان سیالات و مشارکت در مطالعات بررسی خطرات انسانی و تاسیسات و انجام مطالعات توجیهی مختلف از فعالیتهای جاری واحد فرایند این مدیریت است.  

مدیریت مهندسی نفت در شرکت مهندسی و توسعه نفت با بکارگیری بیش از یکصد نفر متخصص که عمده آنها از فارغ التحصیلان نخبه بهترین دانشگاههای داخل و خارج کشور هستند، در حوزه های ژئوفیزیک و زمین شناسی، مهندسی مخازن و پتروفیزیک، حفاری، مهندسی بهره برداری و مهندسی فرآیند بصورت ستادی فعالیت می کند و همچنین با ماموریت مستقیم کارشناسان در طرحهای توسعه ای شرکت، مجریان آنها را در انجام ماموریت خود یاری می دهد.


کد خبر 227938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =