توزیع 1.1 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه ارومیه

نزدیک به 1.1 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی طی 7 ماه امسال در منطقه ارومیه توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه به خبرنگار شانا،گفت: در این باز زمانی یک میلیارد و 68 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره توزیع شد.

اصغر توفیقی با بیان این که سهم توزیع بنزین (سوپر و معمولی) در 7 ماه امسال 290 میلیون لیتر بود، اظهار کرد: این میزان 27 درصد از مجموع فرآورده های نفتی توزیع شده در منطقه ارومیه را شامل می شود.

به گفته وی، توزیع بنزین در 7 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، تغییر خاصی نداشته است.

توفیقی همچنین از توزیع 134 میلیون لیتر نفت سفید تا پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: این مقدار فرآورده در میان 169 هزار خانوار ساکن در نقاط مختلف منطقه ارومیه توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه درباره نفت گاز توزیع شده در 7 ماه امسال نیز گفت: در این دوره زمانی 525 میلیون لیتر نفت گاز توزیع شد که 258 میلیون لیتر آن مربوط به بخش نیروگاهی این منطقه است.

به گفته وی، نیروگاههای سیکل ترکیبی ارومیه، خوی و قاضی، مجموعه نیروگاههایی هستند که این مقدار نفت گاز ( 258 میلیون لیتر) به آنها ارسال شده است.

توفیقی با بیان این که 267 میلیون لیتر نفت گاز توزیع شده در 7 ماه امسال نیز مربوط به بخش غیر نیروگاهی بوده است، تصریح کرد: 181 میلیون لیتر( 68 درصد) از این مقدار به بخش حمل و نقل، مربوط می شود.

وی همچنین مقدار نفت کوره توزیع شده از ابتدای امسال تا پایان مهرماه را 117 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 19 درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به سردسیر بودن استان آذربایجان غربی و ضرورت تامین و توزیع بموقع فرآورده های نفتی بویژه نفت سفید در نقاط سخت گذر، گفت: فرآورده های نفتی مورد نیاز برای گذر از فصل زمستان پیش بینی شده است و انتظار می رود با مدیریت در مصرف، این زمستان نیز بدون مشکل سپری شود.

توفیقی گفت: سوخت بخش نیروگاهی منطقه ارومیه نیز متناسب با نیاز آنها تامین شده است.

کد خبر 229164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =