نشتی خطوط لوله نفت و فرآورده به صفر رسید

با انجام برخی اقدامات نظیر پیگرانی هوشمند، آمار نشتیهای اتفاقی و ندانسته خطوط لوله نفت خام و فرآورده به صفر رسید.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: در حال حاضر هیچ نقطه ای در خطوط وجود ندارد که بر اساس خوردگی و بطور اتفاقی نشت پیدا کند.

داریوش امیرسرداری گودرزی با بیان این که خطوط لوله نفت و فرآورده در سراسر ایران در چندین فاز مورد پیگرانی هوشمند قرار گرفته است، افزود: نتایج هر پیگرانی تجزیه و تحلیل و مشکلات برطرف می شود.

وی گفت: پس از پیگرانی اخیری که انجام شد، نقاط آسیب دیده و در معرض آسیب به مناطق اعلام شد و آنها نسبت به ترمیم آن اقدام کرده اند.

امیرسرداری گودرزی با بیان این که این شرکت بر پیشگیری قبل از تعمیر تاکید دارد، اظهار کرد: هزینه هایی که برای انجام اقداماتی از قبیل پیگرانی در این شرکت انجام می شود، در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که در نهایت منجر به کاهش هزینه های تعمیرات و تعویض می شود.

وی با اشاره به این که اکثر دارایی این شرکت در زیر خاک مدفون است، ادامه داد: پیگرانیهای هوشمند به منظور اطلاع از وضعیت خطوط لوله زیر خاک این شرکت انجام می شود و برای پایش توربین و الکتروموتورهایی که در ایستگاهها و مراکز انتقال قرار دارند نیز برنامه ریزیهایی انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول طبق این برنامه ریزیها، دستگاهها و تجهیزات بطور ناگهانی از سرویس بهره برداری خارج نخواهند شد.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان این که نتایج فاز یک و دو پیگرانی هوشمند بررسی و پوشش نقاط آسیب دیده خطوط لوله نیز تعویض شده است، تصریح کرد: هم کنون فاز سه و چهار پیگرانی هوشمند در حال انجام است.

گودرزی ادامه داد: در فاز سوم سه هزار و 907 کیلومتر و در فاز چهارم دو هزار و 988 کیلومتر از خطوط لوله پیگرانی هوشمند شده است.

وی با بیان این که در فاز یک و دو، 9000 هزار کیلومتر از خط لوله پیگرانی هوشمند شده است، اضافه کرد: از این میزان هزار نقطه آسیب دیده مشخص شد که مورد ترمیم و تعویض قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در فازهای سوم و چهارم پیگرانی تاکید روی خطوط لوله هایی چون خط لوله انتقال سوخت به فرودگاه امام، خط لوله اقماری ری/قوچک و ری/کن، خط لوله نفتکوره 26 اینچ آبادان/ماهشهر، خط انتقال فرآورده اهواز/تهران، خط لوله 16 اینچ و 24 اینچ اصفهان/تهران و .... است.

او با اشاره به اهمیت برخی از خطوط انتقال گفت: این خطوط دو یا سه بار مورد پیگرانی هوشمند قرار می گیرند.

وی افزود: به عنوان مثال خط صد کیلومتری 26 اینچ آبادان/ماهشهر از خطوطی است که چندین بار پیگرانی شده است.

کد خبر 229528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =