روسیه گزینه همراهی با اوپک را برای کاهش تولید نفت بررسی می کند

دولت روسیه اعلام کرد که اگر اوپک تولید نفت را کاهش دهد، این کشور نیز از این سیاست پیروی می کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ به نقل از روزنامه کومرسانت، دولت روسیه در حال بررسی هراه شدن با اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت در سال آینده به منظور افزایش قیمت نفت است، جلوگیری از ادامه روند کاهشی قیمت نفت موافق است، اوپک هنوز در این باره به توافق نظر نرسیده اند.

این روزنامه روسیه زبان به نقل از منابع نزدیک به دولت روسیه اعلام کردند که چنانچه اوپک ماهانه 70 میلیون تن از تولید خود بکاهد، مسکو نیز  15 میلیون تن معادل روزانه 300 هزار بشکه از تولید نفت خود می کاهد.

اولگا گولانت، یکی از سخنگویان وزارت انرژی روسیه در پاسخ به پرسشهای مطرح شده از سوی بلومبرگ، گفت: برآورد تولید نفت روسیه در سال 2015 میلادی امسال منتشر خواهد شد.

مقامهای دولت روسیه هفته گذشته مذاکراتی را با عربستات سعودی، بزرگترین عضو اوپک و همچنین ونزوئلا درباره قیمتهای رو به کاهش نفت در بازارهای جهانی نفت برگزار کردند.

این درحالی است که گزارشها حاکی از بالاترین میزان تولید نفت ایالات متحده در طول سه دهه گذشته حکایت دارد.

الیور جاکوب، مدیر عامل شرکت سوئیسی زوگ گفت: اگر اوپک تولید نفت را روزانه 1.5 میلیون بشکه کاهش دهد، روسیه نیز احتمال دارد تا از تولید خود بکاهد.

وی افزود: ممکن است دولت روسیه برای جلب موافقت شرکتهای نفت روسی در زمینه مشارکت در سیاست کاهش تولید تلاش کند.

وزارت خارجه روسیه جمعه (٣٠ آبانماه ٩٣) در بیانیه‌ای ‌اعلام کرد که مسکو و ریاض برای همکاری در  تحولات مرتبط با بازارهای نفت و انرژی ابراز علاقه کرده‌اند.
 
این بیانیه پس از دیدار وزیران خارجه عربستان  و روسیه صادر شد.

خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود: در باره وضع بازار نفت روسیه و عربستان موضع مشترکی دارند و ما معتقدیم که بازار باید قیمتها را تعیین کند و عرضه و تقاضا در این باره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر آن که دو کشور خواهان ممنوعیت هرگونه فعالیت مرتبط با خرید نفت از مناطق تحت کنترل تروریستها هستند، افزود: ما لازم می‌بینیم اقدامی قانونی برای ممنوعیت و مجرمانه دانستن خرید نفت از تروریستها و تامین مالی آنها صورت گیرد.

کد خبر 229557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =