زمان معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی تغییر نمی کند

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران از تغییر نکردن زمان برگزاری سمینار لندن برای ارائه مدل تازه قرار دادهای نفتی خبر داد و گفت: طبق برنامه قرارداد آی پی سی 23 تا 25 فوریه 2015 (چهارم تا ششم اسفندماه1393) درهتل ماریوت لندن معرفی می شود.

سیدمهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره این که آیا پس از تمدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 تا 10 تیرماه 94، زمان معرفی قراردادهای تازه نفتی ایران در لندن تغییر می کند، گفت: تمدید توافق ایران تاثیر چندانی بر برگزاری سمینار و ارائه مدل تازه قراردادهای نفتی ایران در لندن ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون مجموع شرایط بین المللی برای برگزاری سمینار فراهم است، یادآور شد: به نظر نمی رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد و ایران نیز هم اکنون تصمیمی برای تغییر تاریخ برگزاری این سمینار ندارد.

به گزارش شانا، درنسل چهارم قراردادهای بیع متقابل قرار براین است حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار شود تا شرکتهای خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند در این قرارداد مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت واگذار نمی شود و تولید صیانتی ازمخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست . دراین نسل عملیات اکتشاف به پیمانکار واگذار می شود و باید سعی شود شرکتهای خارجی به مناطق پر ریسک صنعت نفت وارد شوند. انتقال تکنولوژی، شفافیت مالی و افزایش ضریب بازیافت مخازن یکی از مهمترین مباحث این نسل است.

 

کد خبر 229581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =