لامپ هشدار دهنده ایرانی برای استفاده در تجهیزات انتقال نفت اصفهان تولید شد

متخصصان واحد نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان برای نخستین بار لامپ هشدار دهنده برای استفاده در تجهیزات انتقال نفت این منطقه طراحی و تولید کردند.

به گزارش شانا رییس واحد نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق کنترل خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان در تشریح کاربرد و دلایل تولید این لامپها گفت: در توربینها و بسیاری از تجهیزات انتقال نفت از نوعی لامپهای هشدار دهنده که اصطلاحاً لامپهای سیگنال نامیده می شود، استفاده می کنند که به دلیل برخی از تحریمها و کمبود شدید این قطعات حیاتی متخصصان این واحد صنعتی دست به طراحی و تولید نوع جدید و باکیفیت تری از این لامپها زدند که یک سوم قیمت بازار است.

علی اکبر حیدرپور بیان کرد: در حال حاضر حدود 400 عدد از این لامپها مورد نیاز واحد انتقال نفت منطقه اصفهان بوده که توسط همکاران در حال ساخت است.

غلامحسین ابوالفتحی طراح این لامپ در باره قابلیت و تفاوتهای آن با نوع قدیمی گفت: جریان مصرفی لامپهای رشته ای 50 میلی آمپر بود که در لامپهای جدید این مقدار به 8 میلی آمپر کاهش یافت که ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی باعث جلوگیری از فشار به دستگاه power supply(ذخیره برق) شد.

وی افزود: ساختار لامپهای قدیمی به شکلی است که بر اثر تولید حرارت باعث خشک و فرسودگی holder و شکستگی آن می شد که این مشکل در لامپهای جدید وجود ندارد.

لازم به ذکر است نور تولید شده توسط این لامپها چند برابر لامپ های قدیمی است که این مهم باعث کاهش در خطای دید بهره برداران شده است.

کد خبر 229609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =