جایگزینی ظروف تجزیه پذیر با ظروف یکبار مصرف در شرکت ملی پخش

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، پلاستیکهای اکسازیست تجزیه پذیر را جایگزین نایلکسها و ظروف یکبار مصرف کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در توضیح این مطلب به خبرنگار شانا، گفت: با وجود مزایای پلاستیکها، یکی از بحرانهای کنونی زیست محیطی، رهایی آنها در طبیعت است.

فاطمه کاهی با بیان این که پلاستیکها بر اساس یافته های علمی، پس از مصرف 100 تا 400 سال در محیط زیست به ویژه در دریاها و اقیانوسها باقی می ماند، افزود: تولید پلاستیکهایی با خاصیت اکسازیست تجزیه پذیر، ساده ترین و ارزانترین راه حل برای رفع این مشکل در سالهای اخیر است.

وی تصریح کرد: بنابر همین یافته های علمی، پلاستیکهای اکسازیست تجزیه پذیر شبیه به پلاستیکهای معمولی هستند که پس از 2 تا 5 سال به طبیعت باز می گردند.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: این شرکت نیز با توجه به این ویژگی مهم و با هدف صیانت از محیط زیست،   نایلکسها و ظروف یکبار مصرف را جمع آوری و ظروف پلاستیکی با خاصیت اکسازیست را جایگزین آن کرده است.

کاهی با تاکید بر این که استفاده از پلاستیکهای اکسازیست در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاییدیه و مجوزهای سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و درمان دارد، اظهار امیداورای کرد که بتوان برای کمک به محیط زیست کشور قدمهای موثرتری برداشت.

کد خبر 229656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =