روسیه،‌ عربستان، ونزوئلا و مکزیک برای کاهش تولید توافق نکردند

عربستان سعودی، ونزوئلا، روسیه و مکزیک در نشست چهارجانبه خود برای کاهش تولید نفت توافق نکردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست روز سه‌شنبه (4 آذر ماه 93) عربستان سعودی و ونزوئلا به عنوان دو عضو اوپک و روسیه و مکزیک به عنوان دو قدرت نفتی خارج از اوپک برای بررسی سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالی پایان یافت که در آن هیچ تصمیمی برای کاهش تولید گرفته نشد.

بر اساس این گزارش، در حالی که پنجشنبه این هفته اعضای اوپک برای چگونگی رویارویی با سقوط قیمت نفت در وین تشکیل جلسه می‌دهند، مقام‌های نفتی روسیه و مکزیک نیز با سفر به این شهر تلاش کردند تا عربستان سعودی را راضی به انجام اقدامی برای مقابله با کاهش 30 درصدی قیمت نفت کنند.

رافائل رامیرز، وزیر خارجه ونزوئلا بعد از دیدار روز گذشته گفت که اگرچه تمامی طرف‌های گفتگو قبول دارند که قیمت‌های فعلی برای کشورهای تولید کننده مناسب نیست اما برای هیچ‌گونه کاهش تولیدی نیز برنامه‌ریزی نکردند.
 
 رامیرز همچنین تصریح کرد که چهار کشور توافق کردند تا در سه ماه آینده بار دیگر با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

ایگور سچین،‌رئیس شرکت دولتی روسنفت روسیه نیز بعد از ایان دیدار تاکید کرد که مسکو تنها در صورتی اقدام به کاهش تولید خود می‌کند که سایر تولیدکنندگان نیز دست به چنین اقدامی بزنند.

وی همچنین یادآور شد که قیمت‌های فعلی نفت برای روسیه بحرانی نیستند و این کشور می‌تواند پروژه‌های سرمایه‌بر خود را به تعویق بیاندازد.

پدرو کلدول، وزیر انرژی مکزیک نیز روز گذشته پیش از سایر مقام‌های شرکت کننده در نشست چهارجانبه وین، محل مذاکرات را ترک و از اظهار نظر در خصوص آن خودداری کرد.

رایزنی کشورهای تولید کننده نفت در حالی است که ناظران بازار نظرات مختلفی در خصوص نتیجه نشست روز پنجشنبه اوپک دارند. در حالی که عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند اعضای اوپک با کاهش قابل توجه تولید خود، قیمت‌ها را احیا خواهند کرد، عقده دیگری پیش‌بینی کاهش ناچیز و یا عدم توافق بر سر کاهش تولید را دارند.
 
 این در حالی است که قیمت‌های کنونی نفت پایین‌تر از قیمت‌های مورد نیاز بسیاری از تولیدکنندگان برای تحقق بودجه دولتی آنهاست.
 
 افزایش تولید نفت آمریکا، عربستان و لیبی و کاهش تقاضا در بازار، از دلایل اصلی سقوط قیمت نفت بیان می‌شود.
کد خبر 229674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =