صنعت نفت مهمترین محرکه توسعه فناوری است

صنعت نفت به عنوان مهمترین محرکه توسعه فناوری کشور نقش و جایگاه ارزشمندی در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان دارد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این مطلب را دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ عصر سه شنبه (چهارم آذر ماه) در نشستی که برای مشارکت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با صنایع نفت و گاز خوزستان در زمینه احداث منطقه ویژه نفت و گاز در این استان، در دفتر مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، اظهار کرد.

جعفر توفیقی گفت: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری درصدد برداشتن موانع موجود بر سر راه توسعه فناوری و نیز تجاری کردن دستاوردهاست تا کشور بتواند به سمت ظرفیت سازی فناوری حرکت و از منابع فیزیکی و انسانی ارزش افزوده بالایی خلق و در میدان کسب و کار دانش بنیان سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به در دست مطالعه بودن پروژه ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان، از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواست که در این زمینه از انجمن سازندگان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و ستاد ملی توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ، حمایت کند.

در این نشست بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آمادگی این شرکت را برای همکاری با ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ در زمینه ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز خوزستان اعلام کرد و گفت: در این چارچوب می توان فضای کسب و کاری ایجاد کرد که مبنای آن دانش فنی باشد.

نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست گفت: در این استان در سه دهه اخیر  بیشترین میزان سرمایه گذاری با توجه به مزیت های موجود به میزان  50 درصد در صنایع پتروشیمی ، 30 درصد در صنایع فولاد و نیشکر و بقیه در دیگر صنایع صورت گرفته است.
کد خبر 229694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =