تبدیل گازهای مشعل به برق مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی و تبدیل آن به برق در واقع تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم آذرماه) در جلسه توجیهی مزایده گازهای مشعل با تاکید بر این که استفاده بهینه از گازهای مشعل یکی از درخواستهای طولانی مدت ما در سالهای اخیر بوده است و در واقع در همه دولتها در زمان اخذ رای اعتماد چنین پیشنهادهایی را اعلام می کردند اما هیچگاه اجرایی نمی شد.

وی با بیان این که این پروژه قطعا ارزش افزوده بالایی دارد و ثروت ملی را ایجاد می کند، افزود: علاوه بر این مسائل حذف آلایندگی مشعلها برای محیط زیست مناطق نفتخیز و کارکنان و مردم حاضر در آن مناطق اهمیت بسیار زیادی دارد.

خامکانی با تاکید بر این که ورود بخش خصوصی به صورت 100 درصدی در چنین پروژه هایی خوشحال کننده است، افزود: هرچند این پروژه باید زودتر اتفاق می افتاد اما باید به جبران گذشته قدمهای بلندتر و سریعتری را برداریم و موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه حذف شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که چنین پروژه ای به طور مستقیم در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود، گفت: در شرایطی که تحت فشار اقتصادی هستیم و موضوعات مالی برای دولت اهمیت بسیار بالایی دارد استفاده از توانایی های داخلی می تواند بسیار موثر قرار گیرد.

وی با بیان این که رشد بهره وری و بهینه سازی در تولید، صادرات، کاهش شدت انرژی و پیشتازی در اقتصاد دانش بنیان از جمله مواردیست که در موضوعات سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه یکی از معضلات ما در بخش انرژی اینست که هم در تولید و هم در مصرف ضوابط و استانداردها را رعایت نمی کنیم و راندمان خوبی را در هر دو بخش شاهد نیستیم.

خامکانی تاکید کرد که تبدیل گازهای مشعل به برق و فروش برق در داخل یا خارج از کشور و ایجاد سرمایه ملی قطعا در راستای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری است.

وی با اشاره به جلسه ای که در سال 91 با سندیکای برق و نیز اتاق ایران داشته اند گفت: در آن زمان موضوع دسترسی به انرژی برای واحدهای کوچک و تولید برق از طریق این گازها مصرف شد اما اقدام عملی صورت نگرفت بلکه تنها توانستیم در بودجه سال 92 بخشی را برای استفاده از این گازها اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال 93 و در بند ق بودجه موضوع استفاده از این گازها و سرمایه گذاری در این بخش با استقبال مواجه و قرار شد از طریق شرکتهای تابعه زیرمجموعه وزارت نفت همه راهکارها برای اجرای صحیح پروژه اعلام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد که طبق قانون کلیه برنامه ریزی ها برای خرید تضمینی برق و صادرات آن صورت گرفته و مجلس نیز هر کمکی که برای تحقق این اهداف لازم باشد دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 229749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =