افت قیمت نفت اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

ادامه روند کاهش قیمت جهانی نفت، رکود در اقتصاد جهانی را تشدید می‌کند، ازاین‌رو موضع ایران در اوپک باید به دیگر کشورها تسری یابد زیرا آثار وضعی افت قیمت نفت در کشورهای دیگر هم اتفاق می افتد.

محمدرضا پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به ایجاد فضای تعاملی میان ایران و کشورهای غربی افزود: ما در روبرو شدن با کشورهای اروپایی اعتمادسازی کرده‌ایم اما به نظر ما آنها قابل‌اعتماد نیستند.

وی با اشاره به سفر وزیر نفت و رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس به وین برای شرکت در نشست 166 اوپک، گفت: این نشست فرصت خوبی است تا مطالبات قانونی ایران بویژه در زمینه افت قیمت جهانی نفت را بیان کرد؛ ازاین‌رو انتظار داریم هیئت ایرانی به‌طور قاطع از منافع ایران در اوپک دفاع کند.

این نماینده مجلس، افزود: موضع ایران باید به دیگر کشورها تسری یابد زیرا آثار وضعی کاهش قیمت جهانی نفت در کشورهای دیگر اتفاق خواهد افتاد، هرچند ممکن است عربستان به سبب منافع آمریکا هزینه‌های این موضوع پرداخت کند اما در هر صورت این هزینه به دیگران هم تحمیل می‌شود.

وی گفت: رویکرد اجماع در موضوع کاهش قیمت نفت، سبب اتخاذ تصمیمهای اثربخش می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره یکی از سناریوهای کاهش قیمت نفت، نیز افزود: این احتمال می رود که کاهش قیمت نفت برای تغییر در شرایط ایران در فرایند مذاکرات با کشورهای عضو گروه 1+5 صورت گرفته باشد.

عضو شورای عالی بورس، هشدار داد اگر روند کاهشی قیمت جهانی نفت ادامه یابد با "یک تأخیر" آثار آن رکود اقتصاد جهانی را تشدید می‌کند که این موضوع همه را درگیر می‌کند.

پور ابراهیمی گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت به وضع پیشین باز گردد زیرا اتفاق خاص یا شرایط ویژه ای در جهان اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 229762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =