پایان موفقیت آمیز پروژه حفاری فاز یک پارس جنوبی

شرکت ملی حفاری پروژه حفاری چهار حلقه چاه در فاز یک طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با موفقیت کامل تمام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر پروژه حفاری فاز یک در شرکت ملی حفاری ایران گفت: در چارچوب قرارداد میان این شرکت و شرکت نفت و گاز پارس حفاری سه حلقه چاه گازی توسعه ای و یک حلقه توصیفی اکتشافی در دستور کار قرار گرفت.

حمیدرضا شفیعی مکوند افزود: چاه توصیفی اکتشافی در عمق حدود چهار هزار و 500 متر در زیر سازند کنگان در عمق آبهای خلیج فارس حفر شد که در نوع خود در کشور برای نخستین بار تحقق یافت و موفقیت بزرگی برای شرکت ملی حفاری ایران است.

وی با بیان این که این چاه اکتشافی به صورت عمودی حفاری شد، افزود: مجموع متراژ حفای چهار حلقه چاه نزدیک به 13 هزار متر گزارش شده است.

مدیر پروژه حفاری فاز یک با اشاره به این که حفاری این چاهها به صورت کلید در دست بوده است، اظهار کرد: این چاه ها روی سکوی SPQ-1 حفاری و تکمیل شد و هم اکنون آماده بهره برداری و اتصال به خطوط انتقال گاز به پالایشگاه خشکی است.

شفیعی مکوند در شرکت ملی حفاری ایران گفت:روی این سکو در مجموع 12 حلقه چاه حفاری شده است که حفاری  هشت8 حلقه پیش از این انجام و عملیات اجرایی چهار حلقه از اواسط فروردین سال 92 با استقرار یک دستگاه حفاری دریایی این شرکت آغاز شده بود.

کد خبر 230971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =