افزایش 5 درصدی تولید اوره در پتروشیمی کرمانشاه

با اجرای پروژه بازیافت گاز کربنیک از دودکش ریفورمر واحد آمونیاک که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد؛ تولید اوره این شرکت 5 درصد افزایش می یابد.

احمدرضا اشتری در گفتگو با خبرنگار شانا، پتروشیمی کرمانشاه برای روزآمد کردن و تحت اختیار گرفتن لیسانسهای خدماتی مورد نظر آن واحد، فعالیتهای زیادی همچون نظام پیشنهادات و توسعه آن، ایجاد کمیته خودکفایی با پشتیبانی مدیران ارشد شرکت به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه تأمین قطعات و پایش و مانیتورینگ سیستم فرآیند و استقرار سیستم پایش عملکرد آنلاین را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به استقرار سیستم مدیریت انرژی و پایش استانداردهای مصرف انرژی در واحدهای اوره، آمونیاک و یوتیلیتی پتروشیمی کرمانشاه، گفت: هم اکنون پروژه شناسایی فرمولاسیون و تولید آزمایشی محلول آمین با هدف توسعه فعالیتهای پژوهشی این شرکت درحال اجرا است.

اشتری پروژه احداث بویلر دوم به منظور افزایش تولید بخار و بالا بردن قابلیت اطیمینان عملکرد واحدهای شرکت پتروشیمی کرمانشاه را از دیگر فعالیتهای در دست اجرای این شرکت اعلام کرد و گفت: این پروژه در مراحل نهایی اجرا بوده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه یکی از موانع موجود برای اجرای طرحهای توسعه ای در پتروشیمی کرمانشاه و سایر شرکتهای پتروشیمی را مشخص نبودن فرمول بلند مدت خوراک دانست و گفت: در صورتی که فرمول قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی حداقل برای مدت 10 سال ثابت باشد و با در نظر گرفتن IIR مناسب جهت طرحهای جدید، می تواند به گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای پروژه های بزرگ پتروشیمی امیدوار بود.

به گزارش شانا، تولید روزانه دو هزار تن کود اوره و هزار و ٢٠٠ تن آمونیاک از اهداف پیش بینی شده در فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه است. برآورد اولیه بودجه فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه بر مبنای داده‌ها و درس‌ آموخته‌های مربوط به کارخانه های اوره و آمونیاک مشابه، از جمله فاز نخست، حدود ٣٥٠ میلیون یورو برآورد شده است.

کد خبر 231113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =