امارات در حوزه انرژیهای نو 450 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

معاون وزیر انرژی امارات از سرمایه گذاری کشورش درحوزه انرژیهای تجدید پذیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مباشر، مطر النیادی در حاشیه نشست (اوآپک) ابوظبی اعلام کرد: امارات برای تامین بودجه پروژه های انرژی تجدید پذیر در سراسر جهان حدود 450 میلیون دلارسرمایه گذاری کرده است.

النیادی در دهمین کنفرانس اوآپک ابوظبی، گفت: سیاست انرژی امارات شامل بهره برداری بهینه از منابع تولید انرژی و اهمیت استفاده بیشتر از انرژی پاک می شود.

وی بیان کرد: امارات به دنبال ایجاد ثبات در بازار نفت جهان است تا به این ترتیب از طریق برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا به یاری تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت خام و افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت بپردازد.

معاون وزیر انرژی امارات، افزود: هم اکنون دولت امارات در حال انجام بررسیهای لازم برای تصویب قانون بهره وری انرژی است و این در حالیست که مشوقهای قانونی برای آینده صنعت انرژی این کشور در نظر گرفته شده است.

در گزارش سال ٢٠١٤ شبکه سیاست انرژی های تجدید پذیر قرن بیست ویکم، کشور اسپانیا در زمینه تولید انرژی خورشیدی متمرکز (سی اس پی) در سال ٢٠١٣ رتبه نخست جهان، آمریکا رتبه دوم ، امارات رتبه سوم و در نهایت هند و الجزایر در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

امارات در نظر دارد با در پیش گرفتن اهدافی چون بهره گیری از صحرایی که هیچگونه وابستگی به نفت ندارد، استفاده از انرژیهای نوین را توسعه دهد.

امارات هم اکنون با ارائه کمکهای مالی برای ساخت پروژه های عظیم انرژی تجدید پذیر در سراسر جهان و سرمایه گذاری میلیونها دلاری در پژوهشهای بنیادی انرژی، آب، دانش میکرو الکترونیک، مواد پیشرفته و سیستم حمل و نقل به یک کانون فعال در فناوری انرژی پاک بدل شده است

کد خبر 231356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =