تفاهمنامه همکاریهای علمی و آموزشی در پارس جنوبی امضا شد

تفاهمنامه همکاریهای علمی و آموزشی و توانمندسازی علمی دانش آموزان با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانداران شهرستانهای عسلویه،کنگان و جم امضا شد.

به گزارش شانا، این تفاهمنامه با هدف نخبه پروری و توانمند سازی نوجوانان و جوانان و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود باحضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانداران شهرستانهای عسلویه، کنگان و جم امضا شد.

نخبه پروری، سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی متخصص است

مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آیین امضای تفاهمنامه همکاریهای علمی و آموزشی گفت: از آغاز فعالیتهای وزارت نفت در منطقه تاکنون فعالیتهای قابل توجهی در زمینه خدمات عمومی انجام شده که همه این اقدامات در راستای  عمل به مسئولیتهای اجتماعی صنعت نفت و البته بیشتر در حوزه سخت افزاری بوده است.

مهندس یوسفی افزود: به ثمر رسیدن پروژه های وزارت نفت در بزرگترین میدان گازی جهان که همه مردم ایران اسلامی از نتایج آن سود می برند جز با همراهی مردم شهرستانهای پیرامونی صنعت نفت که واقعا میزبانان شایسته ای برای صنعت نفت بوده اند، امکان پذیر نبوده است.

وی ادامه داد: در بازدید اخیر مهندس زنگنه وزیرنفت از منطقه ویژه پارس، وی بر نخبه پروری و تربیت نیروی انسانی تاکید ویژه ای داشت که امیدواریم باانعقاد این تفاهمنامه گام موثری در زمینه ارایه خدمات علمی و آموزشی  در جهت ارتقای سطح دانشی و علمی دانش آموزان برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که توانمندسازی نیروی انسانی هزینه نیست،بلکه سرمایه گذاری است افزود: این سازمان در گام نخست، برنامه های علمی و آموزشی  در جهت تربیت و تقویت دانش آموزان با هدف افزایش احتمال موفقیت دانش آموزان به منظور ورود به دانشگاههای خوب را برگزار می کند.

وی ادامه داد: البته وزیر محترم نفت تاکید داشت که در گام بعدی نیز آن دسته از دانش آموزانی که در رشته های خاص و دانشگاههای معتبر پذیرفته می شوند بتوانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند که بدون شک در اجرای دستورات ایشان مقدمات اجرایی آن را فراهم خواهیم کرد.

مهندس یوسفی با تاکید بر این که برنامه ریزی مدون آموزشی نقشی بسزا در تربیت نیروی انسانی و متخصص دارد یادآور شد: لازم است از بستری که با انعقاد این تفاهمنامه در زمینه نخبه پروری فراهم شده استفاده کنیم و قطعا  با استفاده از این رویکرد زمینه رشد استعدادهای جوانان این منطقه فراهم می شود.

عمل به مسئولیتهای اجتماعی

عبدالله نادری فرماندار شهرستان جم نیز در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاریهای علمی و آموزشی باسپاس از وزیر نفت،مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و جدیت آنها در زمینه توجه به مسایل زیرساختی گفت: توجه خاص به جوانان و بازگشت عقلانیت در تصمیم گیریها نشات گرفته از سیاستهای دولت تدبیر و امید است وامیدواریم این روند رو به جلو تداوم  یابد.

نادری با بیان اینکه رویکرد مهندس زنگنه به محیط پیرامونی ستودنی است افزود: انتخاب مشاور اجتماعی به منظور مدیریت جامع تعامل صنعت نفت و محیط پیرامونی در صنعت نفت،توانمندسازی نیروی انسانی وبسیاری از موضوعات دیگر از اقدامات اثرگذار مهندس زنگنه در این زمینه بوده  و خوشبختانه چشم انداز روشنی در این زمینه پیش روی جوانان این مناطق است و نتایج آن  نیز طی سالهای آینده مشخص خواهد شد.

 رویکرد  اجتماعی وزارت نفت مثبت و سازنده است

عباس جمشیدی فرماندار کنگان نیز دراین جلسه باابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه گفت: اقدامات بسیار موثری از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در شهرستان کنگان انجام شده است و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه بخشی از دغدغه های مردم در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر برطرف شود.

جمشیدی با بیان این که با وجود اهمیت ماموریتهای اصلی صنعت نفت در منطقه، نوع نگاه اجتماعی وزارت نفت نگاه مثبت وسازنده ای است افزود: قطعا در فضای تعامل و همکاری می توان با استفاده از ظرفیتهای موجود و پرورش استعدادها به جایگاه شایسته ای دست یافت.

کد خبر 233206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =