خصوصی سازی ناقص شاکله صنعت پتروشیمی را از میان برد

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی همچون یک تسبیح با نخ شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هم متصل بود اما خصوصی سازی ناقص با برداشتن این نخ شاکله آن را از میان برد.

به گزارش خبرنگار شانا، مصطفی طاهری نجف آبادی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز (دوشنبه 29 دیماه) در همایش پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با اشاره به رشادتها و پشتیبانیهای کارکنان صنعت پتروشیمی در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران بسیاری از مهندسان ما تجربه زیادی را در بخش مهندسی، طراحی و تعمیرات اساسی قطعه های پتروشیمی به دست آوردند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی همچون یک تسبیح با نخ شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هم متصل بود، اما خصوصی سازی با برداشتن این نخ شاکله آن را از میان برد.

وی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی، گفت: برای واگذاری واحدهای در حال ساخت به بخش خصوصی بهتر است مجتمعهای پتروشیمی به صورت هلدینگ اداره شوند.

وی با اشاره به این که هم اکنون توسعه صنعت پتروشیمی متولی ندارد، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند با افزایش نقش حاکمیتی خود این تصدی گری را برعهده گیرد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری گفتگوهای طولانی با پیمانکار ژاپنی برای ادامه همکاری در ساخت پتروشیمی بندر امام در دوران مدیریت خود، گفت: در آن زمان توانستیم خسارات زیادی را بابت رها کردن پروژه از پیمانکار ژاپنی بگیریم که این منابع پایه بازسازی این مجتمع پتروشیمی را فراهم کرد.

وی با اشاره به بازسازی پتروشیمی های بندر امام، خارک، رازی و شیراز، گفت: به یاد دارم پس از پایان جنگ تحمیلی عراق با ایران با همکاری 250 مهندس ایرانی پتروشیمی شیراز را بازسازی کردیم و این پتروشیمی به دست نخست وزیر وقت کشور افتتاح شد.

کد خبر 233267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =