مسئولیت اجتماعی مانع سودآوری نیست

اجرای مسئولیت اجتماعی از سوی سازمانها نباید به عنوان یک مانع در سودآوری نگریسته شود.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد احمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه کلرادو آمریکا در همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: امروزه در جهان توجه به مسئولیت اجتماعی شرکتها با شتاب دنبال می شود و شرکتهای صاحب نام بین المللی در حال گسترش فعالیتهای خود در این زمینه هستند.

وی افزود: شرکتها نباید فقط به دنبال منافع اقتصادی خود باشند و تجربه نشان داده است که نگاه به مسئولیت اجتماعی شرکتها و سازمانها می تواند در روند سودآوری آنها تاثیرگذار بوده و زمینه را برای گسترش فعالیتهای آنان تسهیل کند.

وی ادامه داد: رعایت حقوق کارکنان به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گرفته و از تمام جنبه ها مدیران نیروهای انسانی خود را مورد حمایت قرار دهند.

احمدیان با بیان این که این باور که مسئولیت اجتماعی شرکتها هزینه بر است اشتباه است چون منافع بلندمدت زیادی را برای شرکتها در پی خواهد داشت که می تواند زمینه ساز تحقق اهداف پیش بینی شده آنها باشد.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در شرکتها برای نخستین بار در سال 1898 میلادی مطرح شد و می توان گفت که تا حدودی  هر 10 سال یکبار تحولی نوین را در عرصه مسئولیت شرکتها در قبال کارکنان و نیز محیط اطراف شاهد بوده ایم به طوری که اکنون توجه به مسئولیت اصلی شرکت به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه شرکتهای مختلف در کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است.

احمدیان افزود: در ایران روی قابلیت های بسیار خوبی برای اجرای مسئولیت اجتماعی شرکتها وجود دارد و در این مسیر صنعت پتروشیمی می تواند پیشرو بوده و زمینه را برای تحقق این امر مهیا کند.

کد خبر 233349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =