واحد بازیافت پساب صنعتی پتروشیمی آبادان بهره برداری شد

همزمان با هفته هوای پاک، واحد بازیافت پساب صنعتی واحد پی وی سی مجتمع پتروشیمی آبادان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت پتروشیمی آبادان در آیین افتتاح این واحد زیست محیطی گفت: با بهره برداری از این واحد، برداشت آب از رودخانه های مجاور پتروشیمی آبادان نظیر اروند رود و بهمنشیر 25 درصد کاهش می یابد.

امیر حسن فرجادنیا افزود: با بازیافت و استفاده دوباره از آب مورد استفاده در مجتمع بویژه برج های خنک کننده، میزان ورود پسآب صنعتی پتروشیمی به اروند رود کاهش خواهد یافت.

وی هزینه اجرای این پروژه را بیش از 10میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: تمامی مراحل طراحی و اجرای پروژه توسط متخصصان پتروشیمی آبادان اجرا شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست پتروشیمی آبادان گفت: با برنامه ریزی انجام شده هر ماه یک پروژه زیست محیطی در این شرکت بهره برداری می شود.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: با اجرای این پروژه از ورود پسابهای صنعتی که برای محیط زیان آور است، جلوگیری می شود.

سیداحمد موسوی آزاد افزود: این پروژه افزون بر کمک اقتصادی به پتروشیمی آبادان در حفظ حفاظت از محیط زیست نیز تاثیرگذار است.
29 دیماه در تقویم کشور به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

مجتمع پتروشیمی آبادان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده پی وی سی در کشور است که هم اکنون تولید سالانه 11 هزار تن پی وی سی را  در برنامه دارد.

کد خبر 233483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =